مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: قریب به 2 هزار و 300 مسجد در استان گلستان وجود دارد.

2 هزار و 300 مسجد در گلستان وجود دارد/ مسجد سنگر محکم برای جامعه اسلامی است

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد ظهر امروز با گرامیداشت روز جهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در استان گلستان قریب به 2 هزار و 300 مسجد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسجد سنگری مستحکم برای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در استان گلستان بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که حدود یک‌هزار و 231 مسجد برای خواهران و برادران اهل سنت است.

* قریب به 950 مسجد برای خواهران و برادران اهل تشیع ساخته شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: از 2 هزار و 300 مسجدی که در سطح استان گلستان وجود دارد قریب به 950 مسجد برای خواهران و برادران اهل تشیع است.

ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: قریب به 500 مکان مذهبی از جمله حسینیه، زینبیه، فاطمیه، امامزاده و بقاع متبرکه داریم که اهل تشیع  از این مکان‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

وی در خصوص علت نامگذاری روز جهانی مسجد اذعان کرد: مسجدالاقصی در 31 مردادماه که مصادف با 21 آگوست در سال 1969 و مصادف با 1348 هجری قمری ساعت هفت صبح توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در آن روز مسجدالاقصی به مساحت حدود یک‌هزار و 500 متر مربع سوخت و تقریبا تمام امکانات آن از جمله منبر خیلی کهنی که در مسجد وجود داشت به آتش کشیده شد.

* مسجدالاقصی دومین مسجد مسلمانان در دنیا و اولین قبله مسلمانان بود که توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اذعان کرد: سازمان فرهنگ و اعتقادات اسلامی ایران به اجلاس وزیران خارجه که در تهران برگزار شده بود پیشنهاد داد که در چنین روزی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود و اجلاس وزارت خارجه با این پیشنهاد موافقت کردند و به همین دلیل روز 31 مرداد ماه روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

ولی‌نژاد یادآور شد: به مناسبت روز جهانی مساجد همه ساله همایش مراسم تجلیل و کنگره برای خادمان مسجد برگزار می‌شود و قرار است به این موضوع همچنان در سطح جهانی پرداخته شود.

وی بیان کرد: مسجدالاقصی دومین مسجد مسلمانان در دنیا است و همچنین اولین قبله مسلمانان بود که به آتش کشیده شد اگر ما مسجدالحرام را نخستین مسجد مسلمانان بدانیم مسجدالاقصی دومین مسجد مسلمانان خواهد بود که توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.

*روز جهانی مساجد فرصتی است که جایگاه و کارکرد مسجد در جامعه تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: اگر تفکر صهیونیت‌ها توسعه پیدا می‌کرد و در این زمینه پیشگیری صورت نمی‌گرفت تقابل بسیار سخت و وحشتناکی در دنیا رخ می‌داد و مسلمانان در این راستا هوشیاری بسیاری به خرج دادند تا بتوانند از این مکان مقدس، مذهبی و اعتقادی حفاظت کنند.

ولی‌نژاد با گرامیداشت روز جهانی مسجد که مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، افزود: دشمنی صهیونیست‌ها با مسلمانان نباید به فراموشی سپرده شود و این روز فرصتی است که جایگاه و کارکرد مسجد در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار