امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: با مسجد می‌توان کارهای فرهنگی ماندگار انجام داد و برنامه‌های فرهنگی باید مسجدمحور بوده و برای این کار نقشه فرهنگی داشته باشیم.

برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در گنبدکاووس باید مسجدمحور باشد

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام محمود ترابی صبح امروز در همایش روحانیون و هیئت امنا مساجد در مسجد هاشمی در گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به نیروهای انقلابی داریم و باید چنین نیروهایی را تربیت کنیم و با مساجد می‌توان کارهای تربیتی ماندگار انجام داد.

وی افزود: با توجه به مسئول جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور, قرار است تا 1404 مساجد به شیوه جدید در مدیریت محله‌ای, جامعه‌ای و موزاییکی داشته باشند و مساجد با توجه به سطحی که دارند, عناوینی مانند محله‌ای, بازاری و جامع پیدا خواهند کرد و مشکلات مردم محله و محیط اطراف خود را بررسی کرده و آن را رفع می‌کنند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر مانند مسائل اقتصادی, در مسائل فرهنگی نیز, همه ظرفیت‌های تکایا, مساجد و اماکن مذهبی به کارگیری نمی‌شود و ظرفیت خالی بسیاری در این حوزه‌ها برای مسائل فرهنگی وجود دارد که باید مدیریت آن اصلاح شود.

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر مدیریت فرهنگی روشن در مساجد, گفت: برای استفاده از چنین ظرفیت‌هایی نیاز به پشتیبانی مردم و یک نقشه راه واضح و روشن داریم تا به مدیریت فرهنگی روشن که به جهاد کبیر تعبیر می‌شود، برسیم.

وی یادآور شد: محور افسران و رزمندگان این جهاد کبیر, ائمه جماعات, مدیران مساجد و هیئت امنا هستند و باید به این نگاه مهم توجه کنیم که مسجد "محر" است و هیچ فردی مالک مسجد نیست و مسجد متولی‌بردار نیست.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شرایط کنونی و اتفاقات جهانی چند روز اخیر تاکید کرد: آنچه امروز به آن نیاز داریم و می‌توانیم از آن بهره ببریم, فوران مجموعه حیثیت جوانان انقلاب است و نخستین نیاز امروز جامعه این است که به مردم بگوییم انقلاب پرشورتر و بزرگتر از قبل ادامه دارد و روحانیون و مبلغین که مرکز ثقل انقلاب هستند باید به روز بوده و جامعه را به روز کنند و هر روز مردم ما انقلابی‌تر شوند.

حجت الاسلام ترابی اظهار کرد: بالاترین معروف انقلاب اسلامی, نخست انقلابی بودن و حراست از انقلابی بودن است و هر چه انقلاب ما قوی‌تر باشد, مشکلات جامعه کمتر خواهد شد.

وی افزود: مبادا برای مشکلات موجود, یاس و ناامیدی در وجود ما رخنه کند, مردم باید زنده و پویا بوده و از حق خود دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تاکید به برگزاری افطاری ساده در امامزاده یحیی ابن زید(ع)، به عنوان یک سنت فوق العاده خوب، تصریح کرد: از سال گذشته سنت خوب افطاری ساده در امامزاده یحیی ابن زید(ع), با کمک خیران و ریاست اداره اوقاف و هیئت امنا برگزار می‌شود که یک معجزه توسط این حضرت است, زیرا افطاری دادن به مدت یک ماه بدون داشتن اعتبار تخصیص یافته, کار بسیار سخت و دشوار است و این سنت دینی باید در سطح مساجد شهرها و روستاها ترویج و گسترش یابد.

/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار