استاندار گلستان با تاکید بر شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف توسعه استان گفت: طرح‌های اشتغالزایی جهاد دانشگاهی در گلستان حمایت می‌شود.

طرح‌های اشتغالزایی جهاد دانشگاهی در گلستان حمایت می‌شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: ما به دنبال اجرای طرح‌های مهم و بزرگ دانش بنیان در این استان هستیم چرا که  معتقدیم ظرفیت‌های فراوانی در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقوام مختلف در این استان با وحدت در کنار هم زندگی می کنند، افزود: با وجود پتانسیل‌های خوب استان از جمله دریا، دشت، جنگل و غیره گلستان می‌تواند یک از پایگاه‌های خوب کشور در زمینه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان باشد.

استاندار گلستان صنایع دستی روستائیان را بهترین ظرفیت برای توسعه استان دانست و یادآور شد: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با در اختیار گذاشتن مکان مناسبت از عرضه محصولات صنایع دستی آنها حمایت کنند.

هاشمی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای برای آینده استان به امضاء خواهد رسید که براساس آن در زمینه ناباروی زنان، گیاهان دارویی، مطالعات ژنتیکی بر روی میگو و ماهیان خاویاری، حفظ ذخایر ژنتیکی بر روی اسب ترکمن مطالعه و کار شود.

وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در گلستان، یادآور شد: در سال 96 به تعداد 230 واحد تولیدی استان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گلستان به رتبه هفتم رسید.

استاندار گلستان یادآور شد: در حوزه رفع موانع تولید و اعتبارات هم با توجه به اینکه رشد 12 درصدی داشتیم باید با تلاش بیشتر به سمت پیشرفت 50 درصدی برویم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور هم در این دیدار با بیان این که زمینه خوبی برای همکاری در استان گلستان وجود دارد، گفت: توانمندی‌های جهاددانشگاهی می‌تواند در خدمت توسعه این استان قرار گیرد.

حمیدرضا طیبی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر حوزه علوم انسانی و آسیب‌های اجتماعی، جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌هایی مانند پسماند و شیرابه‌های زباله، پزشکی به خصوص در زمینه سلول‌درمانی، سرطان پستان، زخم‌های بدخیم ناشی از دیابت و نازایی  فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و همچنین در آینده نزدیک 2 پروژه بزرگ نیز در این بخش در گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه بیشتر این شرکت‌ها در بخش آی‌تی، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری، آب و خاک و محیط زیست فعالیت می‌کنند، افزود: با وجود اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی استان وجود دارد، اما پایین بودن درآمد سرانه یکی از چالش‌های عمده در این استان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار