رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: افزایش توان عملیاتی کلانتری ها و پاسگاه ها و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، اولویت پلیس پیشگیری ناجا در سال جدید است.

افزایش توان عملیاتی کلانتری ها اولویت پلیس پیشگیری ناجا است

به گزارش گلستان24؛براساس اعلام روز جمعه انتظامی گلستان سردار محمد شرفی در حاشیه بیست و سومین نشست عمومی فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان در گفت و گوی خبری اظهار کرد: مسئولیت سند 'تحول کوپ' از 3 سال قبل و در اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توجه به کلانتری ها و پاسگاه ها به عنوان سرانگشتان نیروی انتظامی تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این سند در 3 مقطع زمانی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت طرح ریزی و مقرر شده برنامه های تحوی پلیس در حوزه هایی چون منابع انسانی و آموزشی، توسعه علوم و تحقیقات، ساختار سازمانی و همچنین خدمات رسانی اجرایی شود.
سردار شرفی بیان کرد: با اجرای این سند، تحولی بزرگ در این سیستم ایجاد شد و یکی از اهداف ناجا که رضایتمندی مردم بوده را به همراه داشته است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا؛ برون سپاری امور و حذف برخی از وظایف حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها را از برنامه های شورای تحول کوپ عنوان کرد و ادامه داد: با برون سپاری امور، کلانتری ها و پاسگاه ها بر حوزه پیشگیری متمرکز و موفقیت های خوبی در این حوزه حاصل شده است.
وی؛ ارائه خدمات الکترونیکی را از دیگر برنامه های شورای تحول کوپ دانست و ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی، علاوه بر صرفه جویی در منابع سازمانی، موجب افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس می شود.
او به موضوع صیانت از کارکنان و توجه به حقوق شهروندی در حوزه کلانتری ها اشاره و عنوان کرد: افزایش مهارت های فردی، کلامی و علمی و از طرفی افزایش توان و تحرک پلیس در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها در دستور کار قرار دارد.
سردار شرفی تأکید کرد: برای حضور به موقع نیروها در محل امداد، باید توان نیروهای انتظامی را افزایش داد و در این پیوند تلاش بیشتری شود.
وی به تعدد اقوام و تعامل بسیار خوب مردم با پلیس در استان گلستان اشاره و بیان کرد: مردم این استان، همکاری خوبی با نیروی انتظامی دارند.
سردار شرفی، میانگین جرم در استان گلستان را نسبت به متوسط کشوری، پایین تر اعلام کرد و افزود: این موفقیت حاصل همدلی، تلاش و تدابیر فرماندهان و مسئولان انتظامی است.
سردار علی اکبر جاویدان' فرمانده انتظامی گلستان نیز هدف از برگزاری این همایش را ارزیابی رده های اجرایی پلیس در یک سال گذشته و ابلاغ ماموریت ها، تدابیر و تشریح دستورالعمل ها عنوان کرد و گفت: هدف ما ارتقاء سطح کیفیت کار در نیروی انتظامی است.
وی اظهار کرد: نقاط ضعف و قوت پلیس در این نشست مورد بررسی قرار گرفته و در راستای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، برنامه های خود را اجرایی می کنیم.
فرمانده انتظامی گلستان فلسفه حضور پلیس را خدمت به مردم و جلب رضایت آنان بیان کرد و افزود: افتخار ما این است که در سایه ولایت به مردم خدمت می کنیم.
وی همچنین سرعت، صحت و دقت در ماموریت ها را مورد تاکید فرماندهان و مسئولان انتظامی عنوان و تصریح کرد: مردم خوب استان گلستان همچون گذشته، ما را در انجام ماموریت ها یاری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار