رییس کل دادگستری گلستان گفت: مجوز برداشت شن و ماسه با هدف بهبود خاک و مناسب سازی اراضی برای کشت است، اما برداشت های عمیق و گسترده؛ این زمین ها را نابود و کشاورزی در آن و مناطق اطراف را غیرممکن می کند.

برداشت عمیق شن و ماسه اراضی گلستان را تخریب می کند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ هادی هاشمیان روز شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان با موضوع بررسی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه با انتقاد از بخش های متولی صدور این مجوزها ،اظهار کرد: این دستگاه ها پس از صدور مجوز، نظارت بر برداشت را جدی نمی گیرند و همین امر سبب برداشت های عمیق از زمین های کشاورزی و آسیب های جدی در این بخش شده است.

وی خطاب به مسئولان این بخش ها اضافه کرد: دستگاه قضایی استان پیش از برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز از زمین های کشاورزی و بستر رودخانه های استان، برای مدیرانی که در امر نظارت کوتاهی کرده اند پرونده قضایی تشکیل می دهد.

هاشمیان همچنین از مدیران متولی خواست به محض مشاهده تخلف در این بخش، برداشت شن و ماسه را متوقف کرده و برای تشکیل پرونده قضایی در محاکم اقدام کنند.

رییس کل دادگستری گلستان گریزی هم به بریز و بپاش ها در استفاده از بیت المال زد و گفت: استفاده غیرمجاز از خودرو های دولتی در ساعت غیراداری و برای کارهای شخصی یکی از مصداق های دست اندازی به بیت المال است.

هاشمیان افزوده که از نیروی انتظامی خواسته ایم از این پس خودروهای دولتی را که در ساعت های غیراداری تردد کرده و یا فردی غیرمسئول از این خودروها استفاده می کند توقیف و تا تعیین تکلیف، اجازه ترخیص ندهند.

در ادامه این نشست مسئولان توزیع برق استان با اشاره به بدهی 220میلیارد ریالی ادارات دولتی به این شرکت، از هاشمیان خواستند که به عنوان مسئول شورای حفظ حقوق بیت المال؛ دستگاه ها را به پرداخت مطالبات برق مکلف کند که وی، سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری بر این امر کرد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار