رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور:

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور، عدم افزایش بهای خرید گندم در سال جاری را ظلم در حق کشاورزان عنوان کرد.

عدم افزایش بهای خرید گندم، ظلم در حق کشاورزان محسوب می‎شود

به گزارش گلستان24؛علیقلی ایمانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستانم اظهار کرد:حدود 370 هزار هکتار اراضی گلستان به کشت گندم اختصاص دارد که پیش‎بینی می‎شود با توجه به شرایط جوی شاهد افزایش 20 درصدی برداشت گندم در استان باشیم و بتوانیم  رتبه نخست تولید گندم در کشور را کسب کنیم.

وی در خصوص عدم افزایش بهای خرید گندم برای سال جاری تصریح کرد: عدم افزایش بهای گندم در سال جاری به معنای اجحاف در حق کشاورزان است چرا که کشاورز در همین فضای اقتصادی مملکت تولید می‎کندو اگر تورم و افزایش قیمتی در کشور وجودداشته باشد شامل کشاورزان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان برای تولید گندم سم را نسبت به سال گذشته با 80 درصد افزایش قیمت تهیه کرده‎اند از طرفی علاوه بر افزایش قیمت بذر گندم قیمت کارگر و حقوق و دستمزد نیز  افزایش یافته است با این وجود علیرغم پیگیرهای مکرر از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری و ارائه تحلیل‎های کارشناسانه متأسفانه شورای عالی اقتصاد با افزایش قیمت گندم در سال جاری موافقت نکرد.

*تاکنون، ریالی بابت خرید گندم در کشور پرداخت نشده است

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور  با اشاره به وضعیت پرداخت بهای خرید گندم به کشاورزان گفت: در کارگروه خرید تضمینی در مورد پرداخت بهای گندم مکاتباتی با مجلس شورای اسلامی در تنظیم بودجه سالانه کشور داشتیم، در بودجه سنوات کشور 13 هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی در ردیف بودجه در نظر گرفته شده است که امیدواریم این ردیف بودجه برای کشاورزان تبدیل به پول شود با این وجود هنوز در کشور ریالی بابت خرید گندم پرداخت نشده است.

ایمانی تولید برخی از محصولات استراتژیک همچون گندم را جزو مهمترین محصولات زراعی گلستان عنوان کرد و گفت: برای استمرار خودکفایی کشور در تولید گندم لازم است در بحث بارزگانی دقت بیشتری کرد تا موجبات دلسردی کشاورزان فراهم نشود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار