تصمیم های نابرابر مجلس در خصوص دریافتی مدیران؛

با تصویب حقوق های نجومی توسط مجلس،موجی از اعتراضات مردمی فضای کشور را در بر گرفت،این مسئله باعث شد تا نمایندگان مجلس در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

 نمایندگان ملت در خدمت حقوق های نجومی/ اعتراضات مردم علت عقب گرد مجلسی ها

به گزارش پایگاه خبری گلستان24؛در همین ماه های اخیر  بود که فضای رسانه کشور با انتشار فیش های حقوقی برخی از مدیران بلند پایه کشور منفجر شد؛حقوق های 50 تا 200 میلیونی این مدیران تمام مردم را شگفت زده کرد.

با توجه به حقوق کارگرانی که صبح تاغروب  زحمت می کشند و ماهی 800 هزار تومان حقوق می گیرندو بیمه بودنشان هم قطعی نیست این حجم حقوق برای مدیران کت شلواری که فقط در دفتر کارشان نشسته اند به فکر جیب خوشان هستند نا عدالتی محض است،این مسئله برخلاف سیره مدیریتی ائمه (ع) و امام خمینی (ره) بوده است.

این مدیران با این حجم از حقوق بجای رسیدگی به معشیت کارگران و تولیدی ها، بیشتر به فکر واردات هستند تا سود بیشتری عایدشان شود.زیرا که اگربه تولید کنندگان داخل نگاه ویژه ای می داشتند حال اقتصاد کشور اینگونه نبود.

مردم زمانی که این مبلغ هنگفت را در فیش های حقوقی  مدیران دیدند با اعتراض شدید خود نسبت به عملکرد دولت خواستار اخراج این مدیران و برگرداندن دریافتی های انها شدند این قضیه انقدر مهم بود که رهبر انقلاب در نماز عید فطر از مسئولین کشورخواست تا در این امر با تلاش بیشتری کار کنند و این قضیه را پیگیری کنند.

با وجود این هشدار مقام معظم رهبری، ان گونه که مورد انتظار بود این مسئله به خوبی پیگری نشد،در اقدامی تاسف بار تر مجلس شورای اسلامی که اکثریت ان را طیف حامیان دولت تشکیل می دهند با تصویب حقوق نجومی 24 میلیونی و قانونی کردن ان باعث خشم مردم شدند؛

  زیرا کسانی که مردم به نمایندگی از خویش انتخاب کرده بودند برخلاف وعده های خود عمل می کنند و بیشتر کارها را بسته به میل مسئولین بلند پایه کشور انجام می دهند.

این بی تفاوتی نمایندگان مجلس نسبت به مردم  بخصوص لیست امید که مردم با امید به ان رای دادند، بارها اتفاق افتاده است زیرا که این فراکسیون فقط برای لغو سخنرانی یک نماینده هم حزبی و دستگیری یک نماینده دیگر جلسه ویژه تشکیل داده است ؛ما هنوز خبر تشکیل جلسه فوری برای رسیدگی سریع به مشکلات مردم از سوی این فراکسیون نشنیده ایم.

تصویب این حقوق های نجومی صدای مردم راکه با حقوق اندک زندگی می کنند را در اورد، فضای اجتماعی کشور با اعتراض شدید به این مصوبه و فشار به نمایندگان مجلس انها را مجبور کردند تا مبلغ این حقوق های نجومی را نصف کنند که این مبلغ هم هنوز مورد تایید و پذیرش مردم نیست.

این عقب گرد مجلسی ها نشان می دهدکه مردم هنوز قدرت خود را در صحنه سیاسی کشور از دست نداده اند،هنوز می توانند مدیران و مسئولین نالایق را از صحنه مدیریت کشور بیرون کنند.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار