رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: براساس گزارش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، 300 میلیون تومان وجوه موقوفات که سال‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت نشده بود، وصول شد.

وصول 3 میلیارد ریال وجوه پرداخت‌نشده ادارات گلستان به اوقاف

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: با تشکیل شورای حفظ و احیای موقوفات نخستین و مهم‌ترین اولویت این شورا، سنددار کردن املاک موقوفی استان است تا از دست‌اندازی سودجویان در امان بماند.
وی تصریح کرد: حفظ و احیای موقوفات، جلوگیری از دست‌اندازی به املاک وقفی و پیگیری وصول وجوهات اموال وقفی از دیگر اهدافی ست که این شورا دنبال می‌کند.
هاشمیان افزود: این شورا با ریاست دادگستری کل استان، دبیری سازمان اوقاف و امور خیریه و عضویت سازمان بازرسی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شد.
وی با اشاره به نامه سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر پرداخت نکردن وجوهات موقوفات از سوی دستگاه‌های اجرایی افزود: در پی این نامه، سازمان بازرسی استان را موظف به پیگیری کردیم که خوشبختانه براساس گزارش امروز سازمان اوقاف و امور خیریه استان، ۳۰۰ میلیون تومان وجوه موقوفات که سال‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت نشده بود، وصول شد.
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اگر می‌خواهیم سنت حسنه وقف پایدار و فراگیر شود باید در حفظ موقوفات و هزینه کردن وجوهات آن بر اساس نیت واقف تلاش کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار