رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان:

خیر گنبدی و عضو شورای حل اختلاف استان گلستان با هزینه شخصی خود زمینه آزادی ۴۱۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرد.

آزادی ۴۱۰ زندانی جرائم غیرعمد با همت خیر گنبدی

به گزارش گلستان24؛رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری میزان با اشاره به اینکه ناتوانی مالی در پرداخت دیه تصادفات، مهریه و نفقه، صدور چک بی محل و مشکلات مالی از علل حضور افراد در زندان است از آزادی ۴۱۰ زندانی باکمک خیر گنبدی خبرداد.

احمد جعفری با اشاره به آمار بالای زندانی شدن افراد با جرائم مالی غیرعمد در زندان‌ها گفت: طبق گفته‌های رئیس دستگاه قضا، به دلیل اهمیت موضوع حبس محکومان جرائم غیرعمد ما باید مسئله زندان و زندانی و خانواده‌های این افراد را که یک موضوع اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در کشور به حساب می‌آید بیش از پیش، جدی بگیریم.

این مقام قضایی با بیان اینکه بدهکار، مجرم نیست، افزود: زندانیان جرائم غیرعمد به طور عمده به علت ناتوانی مالی در پرداخت دیون خود وارد زندان می‌شوند که در واقع زندان محیط مناسبی برای حضور آن‌ها نیست و متاسفانه حضور آن‌ها در زندان، بیشتر خانواده‌هایشان را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

وی نقش شورا‌های حل اختلاف را در کاهش آمار زندانیان تاثیرگذار دانست و گفت: سال گذشته یکی از خیران شهرستان گنبد کاووس که عضور شورای حل اختلاف نیز است با هزینه شخصی خود زمینه آزادی ۴۱۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.

جعفری با اشاره به آزادی ۳۱۸ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته با پادرمیانی شورای حل اختلاف، مردم گلستان را مردمی با گذشت خواند و افزود: یکی از موارد قابل توجه در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ایثارگری و نیکوکاری خود شاکیان است که با گذشت بخشی از مطالبات خود توانسته‌اند سهم بسزایی را در آزادی این زندانیان به خود اختصاص دهند.

گفتنی است، زندانیان غیرعمد افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه، دیه ناشی از حوادث کارگاهی و صنعتی، قتل شبه عمد و تصادفات رانندگی روانه زندان شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار