مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان راه‌ اندازی مراکز رصد اجتماعی در فرمانداری‌ها را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مرتبط با آسیب های اجتماعی، برنامه ها و مشاهدات خود را در قالب ساز و کارهای معین به فرمانداری ها ارائه کنند.

مراکز رصد اجتماعی در فرمانداری های گلستان فعال شود

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی روز سه‌شنبه در جمع مسئولان شهرستان گمیشان اظهار کرد: ارگان ها و نهادهای هر شهرستان در قالب این طرح برآوردهای خود را از مسائل اجتماعی برای جمع بندی منطقه ای به فرمانداری‌ها اعلام کنند.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، مشخص کردن شاخص‌های هر شهرستان در حوزه‌های مختلف آسیب های اجتماعی و تصمیم ‌گیری‌های سازنده و موثر برای رفع آنها است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: باید با هم افزایی و مدیریت واحد، نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشیم تا با اقدامات موثر آسیب ها و مشکلات اجتماعی تا حد امکان برطرف شود. 
چراغعلی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی با شعار حل نمی شود بلکه باید با ارائه برنامه‌ و راهکارهای اثربخش در کاهش یا رفع آنها اقدام عملی انجام داد.
وی؛ ماه مبارک رمضان را فرصتی برای فعالیت سازنده درعرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: اولویت کنونی جامعه؛ تلاش برای مهار و کنترل نفوذ انواع آسیب های اجتماعی است. 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به ظرفیت ساحل گمیشان واقع در شمال غرب استان گفت: این ساحل در استان بی نظیر است که باید با استفاده از ظرفیت کامل این منطقه و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی فضایی سالم و با نشاط برای مسافران و گردشگران و شهروندان ایجاد شود.
چراغعلی همچنین از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان گمیشان سرکشی کرد.
وی در این سرکشی بر اطلاع رسانی ظرفیت های اورژانس اجتماعی و نقش آنها در مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
مرکز اورژانس اجتماعی گمیشان در مرداد96 با حضور ریاست سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.
شهرستان گمیشان با حدود 70 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار