یادداشت//

گلستان در سال جاری میزبان هفت تورنومنت بزرگ ورزشی خواهد بود که برای اجرای هرچه بهتر این مسابقات لزوم تشکیل ستاد دائمی اجرای مسابقات بین‌المللی در استان گلستان امری ضروری و حیاتی است.

میزبانی گلستان برای مسابقات ورزشی بین‌المللی/ لزوم تشکیل ستاد اجرایی مسابقات و همکاری دستگاه‌ها

به گزارش گلستان 24؛برگزاری مسابقات آسیایی کبدی در سال 1396 به میزبانی استان گلستان، تجربه بزرگی برای ورزش و جوانان گلستان و مجموعه مدیران استانی در برگزاری مسابقات بزرگ بین‌المللی بود.

رقابت‌هایی که هر چند با حواشی کوچک و بزرگی همراه بود اما آزمایش بزرگی برای اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان، دستگاه‌های اجرایی و حتی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی بود.

مجموع عملکردهای دستگاه‌ها نشان داد استان گلستان می‌تواند میزبانی مسابقات بزرگی را بر عهده بگیرد اما به طور قطع نواقص و اشکالاتی وجود دارد که شناسایی و رفع این نواقص و اشکالات در میدان عمل خود را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان امسال غریب به هفت تورنومنت بزرگ بین‌المللی در استان برگزار خواهد شد که مسابقات بین‌المللی ووشو پارس با حضور حداقل 12 کشور، مسابقات بسکتبال غرب آسیا، میزبانی مسابقات والیبال ساحلی با حضور 30 شور، مسابقات چندجانبه کاراته، مسابقات بین‌المللی کشتی به مناسبت روز جهانی کودک، مسابقات سپک تاکرا و مسابقات بین‌المللی اسکواش از جمله مسابقاتی است که امسال در گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری این مسابقات تنها ابعاد ورزشی را در پی نخواهد داشت بلکه باعث رونق هتل‌ها، اماکن گردشگری و تفریحی، رستوران‌ها، توسعه فعالیت‌های بخش حمل و نقل استان و معرفی هرچه بهتر استان گلستان در عرصه ملی و بین‌المللی خواهد شد.

با توجه به سابقه مسوولیت ورزشی سیدمناف هاشمی استاندار گلستان در وزارت ورزش و جوانان و وجود ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان، می‌توان مدعی شد که استان گلستان شایستگی میزبانی رقابت‌های بزرگ را دارد.

اما در این بین باید به چند نکته توجه کرد که میزبانی مسابقات بین‌المللی تنها برای اداره‌کل ورزش و جوانان استان ایجاد مسوولیت وظیفه نمی‌کند بلکه باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان و حتی بخش‌های خصوصی در این بخش فعال باشند و در یک تعامل ویژه و با تشکیل ستاد ویژه برگزاری مسابقات میزبانی‌ها را پذیرفته و نام استان گلستان را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی سربلند کنند.

بدون شک در این بین نقش رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها و رسانه ملی نباید نادیده گرفته شود و با یک تعامل مناسب و تشکیل تیم‌های خبری تخصصی و کارآزموده علاوه بر استفاده از دانش تخصصی و اجرایی، از خبرنگاران و اهالی رسانه در جایگاه مشاوره و راهنمایی استفاده شود تا شاهد بازتاب ویژه مسابقات و کاهش چالش‌ها و اشکالات در اجرای برنامه‌ها باشیم.

به طور قطع با انگیزه بالای مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان و حمایت‌های ویژه استاندار گلستان می‌توان سال 1397 را سال اتفاقات بزرگ در ورزش استان گلستان دانست و امیدواریم اثبات شایستگی‌های استان گلستان به صورتی باشد که در مجامع بین‌المللی نام ایران اسلامی در عرصه ورزش در رشته‌های مختلف با نام استان گلستان شناخته شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار