مدیرکل محیط زیست گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با تایید این که فاضلاب خام کشتارگاه طیور دوباره به دو استخر در روستای کلاجان سادات هدایت شده است، گفت: این موضوع باعث شد کشتارگاه یکبار دیگر تعطیل شود.

تخلیه فاضلاب خام کشتارگاه طیور «کلاجان سادات» را تعطیل کرد

به گزارش گلستان24؛ امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه تخلیه فاضلاب خام کشتارگاه طیور به دو استخر در محدوده روستای کلاجان سادات باعث تعطیلی این کشتارگاه شد و قرار شد در یک فرصت ۱۰ روزه تخلیه فاضلاب خام را متوقف کند.

وی با یادآوری این که به این کشتارگاه برای حل دائمی تاسیسات تصفیه خانه دو ماه فرصت داده بودیم، افزود: کشتارگاه در این مدت کشتارگاه، تصفیه خانه را اصلاح کرده و تخلیه فاضلاب خام به استخرها متوقف شده بود و روز پنج شنبه گذشته کارشناسان محیط زیست بازدید داشتند و توقف تخلیه فاضلاب خام را تایید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به این که حوضچه جدید هم در این فاصله در کشتارگاه ایجاد شده بود، ادامه داد: به دلیل آبگیری بیش از حد حوضچه قبلی، دیواره ها تخریب شده و فاضلاب به بخش جدید تخلیه می شود و سیستم تصفیه بهم می ریزد.

عبدوس تصریح کرد: این موضوع روز سه شنبه اتفاق افتاد، روز چهارشنبه (دیروز) همکاران محیط زیست دوباره به منطقه اعزام شدند و کشتارگاه تعطیل شد.

لوله های انتقال فاضلاب به استخرها جمع آوری شد

وی اضافه کرد: دو شرط برای بازگشایی کشتارگاه در نظر گرفتیم یا این که تخریبی را که انجام شده مجدد درست شود و یا این که لوله هایی که آب را از کشتارگاه فاضلاب به استخرهای خارج از آن هدایت می کند، جمع آوری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: ظاهرا کشتارگاه شرط دوم را پذیرفته و تا ظهر روز گذشته تمام لوله ها از زیر خاک بیرون آورده شده اما امروز هم کشتارگاه تعطیل است.

لازم به ذکر است؛ خبرگزاری مهر چهار اردیبهشت ماه در گزارش «استخر خون در گلستان/ آلودگی اهالی ۴ روستای گرگان را تهدید می کند» از پیگیری بی ثمر دو دهه اخیر روستاییان برای پایان دادن به  موضوع تخلیه فاضلاب خام کشتارگاه به دو استخر در حاشیه روستای کلاجان سادات و آبیاری محصولات کشاورزی با این فاضلاب پرده برداشته بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار