پیگرد قانونی در انتظار متخلفان

رئیس کل دادگستری گلستان با صدور بخشنامه ای دادستان های سراسر استان را مکلف کرد امسال به صورت ویژه برای جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی تلاش کنند .

دستور ویژه رئیس کل دادگستری به دادستان‌ها به منظور اقدام برای جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ هادی هاشمیان که رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان نیز هست در این بخشنامه از دادستان ها خواسته است: نشست هایی با مسئولان جهاد کشاورزی هر شهرستان برگزار کنند و از آنان بخواهند برای پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی از هم اکنون چاره اندیشی و راه های جایگزین به کشاورزان معرفی کنند.

هاشمیان با تاکید بر این که پیگرد قانونی در انتظار کسانی است که بقایای گیاهی را آتش می زنند افزود: دادستان ها منتظر اعلام شکایت محیط زیست و منابع طبیعی نمانند و با متخلفانی که بقایای گیاهی را آتش می زنند برخورد کنند .

این مقام ارشد قضایی استان از مدیران دستگاه های مربوط مانند محیط زیست هم خواست: امسال جدی تر از سال گذشته ، پیگیر جلوگیری از اتش زدن بقایای گیاهی باشند و برای متخلفان اعلام جرم کنند.

هادی هاشمیان افزود: بر اساس اعلام نظر کارشناسان آتش زدن بقایای گیاهی علاوه بر آلودگی هوای استان و آسیب جدی به بافت خاک ، سبب سرایت  آتش به جنگل ها و  سوختن نهال ها و درخت های حاشیه مزارع و جاده ها نیز می شود.

در دو سال گذشته با ورود دستگاه قضایی به این بخش ، روند سوزاندن بقایای گیاهی در زمین های کشاورزی کاهش یافته است .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار