مدیرکل تعاون گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم از حقوق کارگران به خوبی دفاع کنیم، گفت: گرچه اقدامات مناسبی برای جامعه کارگری صورت گرفته اما هنوز انتظارات این قشر برآورده نشده است.

نتوانستیم از حقوق کارگران دفاع کنیم/ شهرداری ها از کالای ایرانی استفاده کنند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سعید مازندرانی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر، اظهار کرد: پارلمان شهری مغز و برنامه ریز فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سایر فعالیت هایی است که در شهر صورت می‌گیرد و آنها را طراحی، مدیریت و برنامه ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: گرگان از لحاظ نام و عنوان جزو شهرهای بزرگ کشور محسوب می‌شود و هر تصمیم اخذ شده در این شهر در کل کشور جلوه می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: پنجم تا 11 اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر شناخته می شود که می توان گفت بیش از 50 درصد از مردم جامعه از قشر کارگر هستند.

مازندرانی به وقوع حوادث جانگداز برای جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شاهد جامعه کارگر با حوادث تلخی مانند معدن یورت آزادشهر، غرق شدن سانچی و دیگر حوادث مواجه بود که این حوادث نشان می دهد کارگران در خط مقدم کار و تولید جان خود را کف دست گذاشتند تا برای همیشه استقلال کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه کارگران همیشه مظلوم واقع شدند و متاسفانه نتوانستیم از حقوق کارگران به خوبی دفاع کنیم، متذکر شد: گرچه اقدامات مناسبی برای جامعه کارگری صورت گرفت اما هنوز انتظارات این قشر برآورده نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اضافه کرد: با وجود اینکه دولت در سال 1397 با پیگیری جامعه کارگری توانست مبلغ حقوق کارگران را افزایش دهد اما همچنان سبد خرید بالا است.

مازندرانی با بیان اینکه بخشی از مراجعات به نهادهای نظارتی و حمایتی مربوط به نهادهای دولتی است که حق و حقوق آنها به خوبی داده نمی شود، تاکید کرد: بخش اعظم کارگران شهرداری ها به عنوان کارگر محسوب می شوند که انتظار است در خصوص احقاق حقوق کارگران شهرداری توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان کالا و خدمات سعی کند از کالای ایرانی استفاده کند، یادآور شد: شهرداری ها هزینه های زیادی را برای کالاهای مصرفی و واسطه ای و برای فعالیت های قسمت های مختلف اعم از عمرانی، المان های شهری و ... صرف می کنند که ضروری است برای حمایت از کارگر ایرانی از کالای تولید داخل استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار