عدم نظارت و سیاست زدگی در مدیریت برخی از شهرداران گذشته کردکوی، موجب عدم پیشرفت این شهر شده است.

تخلفات متعدد و نبود نظارت کافی به شهرداری علت عدم توسعه شهر کردکوی

به گزارش گلستان24؛شهرداری ها نقش بسزایی در پیشرفت شهرها دارند، مدیریت صحیح این مجموعه می تواند یک شهر را در طول یک مدت به تراز بالایی برساند و بالعکس اگر مدیریت صحیح اتفاق نیفتد عقب ماندگی و عدم توسعه برای آن شهر اتفاق خواهد افتاد.

شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان چیزی حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد، که اغلب مردم این شهر برای تامین اقتصاد خانواده به کشاورزی مشغول هستند.

در چند مدت اخیر شهرستان کردکوی به خصوص شهرداری و شورای شهر آن تیتر یک رسانه های استان و حتیکشور بوده است؛ که این موارد به علت وجود اتفاقاتی با چاشنی سیاست در حوزه مدیریتی آن بوده است.

هرکجا که باند بازی و سیاست زدگی در آن رخ دهد، بدون شک هیچ پیشرفت و توسعه ای در آن اتفاق نمی افتد، چند مدت اخیر نیز وجود اتفاقاتی با این مضمون در شورای شهر کردکوی و شهرداری این شهر باعث شد تا حتی مسئولین استان نسبت به انی مسئله معترض شوند.

فرماندار جدید کردکوی نیز در خصوص این مسئله در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی اظهار کرد: در حال حاضر شهر کردکوی در شأن مردم این شهر نیست و باید تلاش ها از سوی شهرداری کردکوی بیشتر شود.

همچنین میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص عدم توسعه شهرستان کردکوی و بدهی های مالی شهرداری این شهر در سالهای گذشته، گفت: وقتی درآمد سالانه شهرداری به ۶ میلیارد تومان نمی رسد، نباید ۸ میلیارد تومان بدهی داشته باشد.

غراوی، بدهی‌ های شهرداری کردکوی را به علت عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد شهردار و عدم نظارت معاون عمرانی استاندار دانست و اظهار داشت: تخلفات زیادی در شهرداری کردکوی رخ داده است، شهردار جدید کردکوی باید به اهتمام به قانون و عدم پذیرش خرده فرمایشات از سوی اعضای شورای شهر با تمام قدرت بی  وظیفه خود بپردازد.

وجود اینگونه اعتراضات از مسئولین رده بالای استان و شهرستان به شهرداری کردکوی نشان می دهد که وجود تخلفات و عدم مدیریت صحیح در یک بازه زمانی در مجموعه شورای شهر و شهرداری مشکلات زیادی را برای شهرستان کردکوی به وجود آورده است.

از این رو شهروندان کردکوی نیز باید در امر توسعه و پیشرفت شهر سهیم باشند و در مواقعی که دیدند، پیشرفت شهرشان بازیچه دست برخی از سیاسیون شده است، باید به صورت مسالمت آمیز نسبت به آن اعتراض کند؛ همانگونه که نگذاشتند در گذشته فردی غیر متخصص و بی تجربه سکان شهرداری شهرشان را در دست بگیرد.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار