تربتی‌نژاد:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مرغ‌های تخم‌گذار باید حدود ۷ ماه سن داشته باشند زمانی که آنها معدوم می‌شوند برای تولید مرغ تخم‌گذار مادر باید چند ماه صبر کرد و مانند مرغ گوشتی بعد از گذشت ۶ هفته آماده عرضه به بازار نمی‌شوند.

واردات تخم‌مرغ به‌منظور تنظیم بازار منافاتی با شعار سال ندارد / تولید مرغ تخم‌گذار ۷ ماه زمان نیاز دارد

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات تخم مرغ به منظور تامین نیاز بازار، اظهار داشت: شعار سال حمایت از تولیدات داخلی است؛ اما این شعار در زمینه محصولاتی مطرح می‌شود که در تولید آنها به خود کفایی رسیده‌ایم .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات تخم مرغ با توجه به اینکه از غذاهای اصلی جامعه است در شرایطی که با کمبود آن در بازار مواجه باشیم منافاتی با شعار سال ندارد، گفت: تولید تخم مرغ توسط تولیدکنندگان داخلی در سال‌های گذشته نیاز کشور را تامین می‌کرد؛ اما بر اثر شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان میزان تولید تخم‌مرغ توسط تولیدکنندگان داخلی با تهدید مواجه شده و کاهش یافته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ با هماهنگی سازمان‌های اجرایی در شرایطی که کمبود آن در بازار احساس شود اشکالی ندارد، ادامه داد: تا قبل از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زمینه تولید تخم مرغ شاهد افزایش تولید نیز بودیم؛ اما به دلیل تلفات حدود 30 میلیون قطعه‌ای، کشور نیاز به واردات تخم‌مرغ پیدا کرد .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تنظیم بازار تمامی عوامل باید دخیل باشند و در شرایطی که کمبودی در بازار احساس می‌شود باید محصول مورد نیاز را وارد کنیم اما در دراز مدت لازم است تا به خودکفایی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه دست یابی به میزان تولید تخم مرغ در گذشته چه میزان زمان لازم دارد، خاطرنشان کرد: مرغ‌های تخم‌گذار باید حدود 7 ماه سن داشته باشند زمانی که آنها معدوم می‌شوند برای تولید مرغ تخم‌گذار مادر باید چند ماه صبر کرد و مانند مرغ گوشتی دارای دوره‌های 6 هفته‌ای نیستند تا آماده عرضه به بازار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار