مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سال گذشته ۶۳ فیلم از جمله فیلم کوتاه، مستند، داستانی بلند و سینمایی در استان ساخته شد.

ساخت ۶۳ فیلم کوتاه، مستند و سینمایی در گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 13 سالن نمایش در استان گفت: سال گذشته 100 عنوان نمایش با 330 مورد اجرا به روی صحنه رفته است که به صورت میانگین هر روز یک نمایش در استان اجرا شد.

 

وی به بخش موسیقی و اجراهای صحنه ای هم اشاره کرد و افزود: تعداد 109 عنوان موسیقی با 227 برنامه شامل موسیقی سنتی، محلی و فولکلور و پاپ در استان اجرا شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با اشاره به وجود ظرفیت مناسب برای تولید فیلم، افزود: سال گذشته 63 فیلم از جمله فیلم کوتاه، مستند، داستانی بلند و سینمایی در استان ساخته شد.

 

وی با بیان اینکه در استان 10 سالن سینما وجود دارد، گفت: سه سالن از سال های قبل تاکنون غیرفعال است. مستهلک شدن ساختمان و عدم صرفه اقتصادی برای بخش خصوصی از جمله دلایل تعطیلی این سالن ها در گذشته بوده است.

 

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه ظرفیت سالن های سینمایی استان دو هزار و 779 نفر است، یادآور شد: سال گذشته 180 فیلم در این سالن ها اکران شد که 194 هزار و 206 نفر به تماشای فیلم ها آن نشستند.

 

وی همچنین گفت: تا سال قبل هفت شرکت فیلم سازی در استان وجود داشت که با اضافه شدن یک شرکت دیگر، این تعداد به هشت شرکت فیلم سازی افزایش یافته است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار