مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان خبر داد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی در گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در حوزه های فرهنگی و هنری 46 عنوان برنامه پیش بینی و اجرا می شود، گفت: در بخش فرهنگی برنامه هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی، بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، شعر و ادبیات داستانی، چاپ و نشر، قرآن و عترت و رسانه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال 12 برنامه شعر و ادبیات داستانی در 13 محور برگزار می شود، افزود: جشنواره شعر دفاع مقدس، جشنواره استانی ادبیات داستانی فجر، جشنواره ملی شعر خلیج گرگان، جشنواره شعر گلستان، جشنواره شعر امامت و ولایت، همایش شاعران گلستانی، سوگواره عاشورایی، جشنواره شعر اقوام و شعر سراب از جمله این برنامه هاست که در طول سال اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بیان کرد: در بخش کتاب و کتابخوانی نیز برنامه هایی از قبیل برپایی نمایشگاه سراسری کتاب، برگزاری همایش هفته کتاب، برگزاری مراسم انتخاب کتاب سال استان، حمایت از چاپ و خریداری کتاب از ناشران استانی و همچنین اهدای کتاب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بخش نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان، مراسم دویست و هشتاد و پنجمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی ایرانی ترکمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته برگزار شد. همچنین امسال برنامه بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید (علیه السلام) نیز در برنامه های فرهنگی اداره کل گنجانده شده است.

حجت الاسلام فضیلت اظهارکرد: برگزاری همایش صنعت چاپ و کارگاه آموزشی صنعت چاپ، معرفی کتاب فصل و رونمایی از تازه های نشر، برگزاری جشنواره انتخاب موسسات فرهنگی برتر استان، برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی و بزرگداشت هفته قرآن و عترت از برنامه های فرهنگی در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه 14 برنامه در حوزه رسانه استان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه استانی مطبوعات، نمایشگاه ملی مطبوعات در آبان ماه، جشنواره مطبوعات استانی، برگزاری پنج دوره آموزشی ویژه روزنامه نگاران و بزرگداشت روز خبرنگار از جمله برنامه هایی است که در سالجاری اجرا می شود./شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار