همایش بررسی نقش زنان در اسلام با حضور حجت الاسلام شیخی امام جمعه شهر انبارالوم و همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در زندان مرکزی گرگان برگزار گردید.

برگزاری همایش بررسی نقش زنان در اسلام ویژه سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در زندان گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان، حجت الاسلام شیخی امام جمعه شهر انبارالوم سخنران مراسم سالروز وفات حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س) از صفات و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام گفت و او را با توجه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) از بهترین زنان عالم خواند.

ایشان در باب جهاد و فداکاری در راه اسلام از اولین زن مسلمان یاد کرد و افزود : حضرت خدیجه (س) تمام اموال خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد تا در راه اسلام هزینه کند و چنین شخصیتی می شود مادر حضرت زهرا (س) و نسل او از بهترین مخلوقان خدا.

همچنین شیخی در ادامه مباحث خود از آثار و برکات ماه مبارک رمضان گفت و یادآور شد: گاهی فرصت هایی برای انسان فراهم می شود تا انسان به خدای خودش نزدیک تر شود. همانطور که یوسف پیامبر (ص) در زندان به خدای خود متوسل شد و در نهایت عزیز مصر گشت و حضرت موسی بن جعفر (ص) در زندان جز عبادت و بندگی در زندان نداشت و اینها همه الگوی ما در زندگی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار