صنایع دستی ترکمن به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ غنی قوم ترکمن به شمار می آید.

صنایع دستی ترکمن، نماد فرهنگ غنی این قوم می باشد

به گزارش گلستان 24، همایش نقش آموزشهای فنی حرفه ای برای بانوان قازانقايه مراوه تپه برگزار گردید.

سعید پنجکه رئیس مرکز فنی و حرفه ای مراوه تپه در این همایش با اشاره به اهداف همایش گفت:مشاغل خانگی به عنوان راهکار جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی سپس به تاریخچه ارائه مشاغل خانگی در مشاغل صنعتی در کشورهای صنعتی پرداخت.

2015-01-21-0718

مسئول فنی و حرفه ای مراوه تپه  در بخش دیگری از سخنانش، ایجاد اشتغال با حداقل سرمایه - نیاز به آموزش های کوتاه مدت،کاهش هزینه های سربار،پایین بودن میزان ریسک سرمایه گذاری،آزادی و استقلال عمل بیشتر را به عنوان  مزایای مشاغل خانگی عنوان نموده و خواستار حضور فعال بانوان در این امر شدند.

حاج ناصر آخوند قزل امام جمعه قازان قایه نیز در این همایش ابتدا ضمن محکومیت اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو ، به تاریخچه محبت مسلمانان به پیامبر اکرم ص اشاره و خواستار محکومیت این عمل از طرف جوامع بین المللی شدند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی از همه مسئولین خواستند در راه رسیدن به این موضوع از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننمایند.

2015-01-21-0685ATRACK

بعد از سخنان حاج ناصر آخوند قزل ،مهندس ابوالفضل تیرانداز مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان،ضمن اشاره به اثرات آموزش های فنی و حرفه ای در توانمند سازی زنان در مناطق محروم خواستار احصاء ظرفیت های شغلی منطقه شدند.

ایشان با تاکید بربومی سازی آموزش های مهارتی بر اساس فرهنگ هر منطقه ، از صنایع دستی به عنوان نمایه فرهنگ غنی قوم ترکمن نام برده و خواستار جدیت در شناساندن این هنر در همه بازارهای ملی و بین المللی شدند.

انتهای پیام/اترک

ارسال نظر

آخرین اخبار