مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: مرغداران درصورتی‌که در سامانه " سماسط " ثبت‌نام کرده باشند می‌توانند محصولشان را به بازار عرضه کنند.

مرغداران برای عرضه محصول در سامانه " سماسط " ثبت‌نام کنند / مردم مرغ سایز کوچک مصرف کنند

به گزارش گلستان24؛حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: بر اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارائه کلیه تسهیلات و خدمات و مساعدت صرفاً به واحدهای مرغ گوشتی که مجوز جوجه ریزی را از سامانه سماسط دریافت نموده و مرغ پایان دوره را در قالب طرح کاهش وزن و سن کشتار (مرغ سایز) عرضه نمایند صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست تولید محصول سالم و باهدف سلامت مصرف‌کنندگان، کاهش ضایعات لاشه‌های طیور و باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها، طرح تولید مرغ سایز در کشور اجرایی شده است.

زارع اظهار کرد: تولید مرغ سایز با وزن مناسب لاشه حداکثر وزن هزار و 800 گرم با دوره پرورش حداکثر 42 روز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش اضافه کرد: مرغ‌های سبک‌وزن دارای چربی و استخوان کمتر می‌باشند و نسبت به مرغ‌های سنگین‌وزن برای مصرف‌کننده به‌صرفه‌تر هستند. همچنین مرغ‌های سبک‌وزن طعم و مزه‌ی بهتر دارند و دارای کیفیت گوشت بهتری هستند.

به گفته وی علاوه بر آن پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است، چراکه در این روند، مرغ در سن حداکثر 42 روزه کشتار می‌شود و درنتیجه دوره‌های جوجه ریزی از 4 دوره در سال به 6-5 دوره رسیده و هزینه‌های نگهداری و پرورش در مرغداری‌ها 5 تا 10 درصد کاهش می‌یابد و درنهایت منجر به افزایش تولید گوشت در واحد سطح و بهبود ضریب تبدیل غذایی می‌گردد.

زارع مصرف مرغ‌های سایز (سبک‌وزن) را به مردم توصیه کرد و اذعان داشت: مصرف‌کنندگان باید به این آگاهی برسند که هر چه عمر مرغ بیشتر و اندازه‌ی آن بزرگ‌تر باشد، احتمال بروز بیماری و درنتیجه مصرف دارو و وجود بقایای دارویی در لاشه‌ی مرغ افزایش می‌یابد که درنتیجه از ارزش غذایی آن کاسته می‌شود. درحالی‌که مصرف مرغ‌های سبک‌وزن باعث تضمین سلامت مصرف‌کنندگان و نیز پویاتر شدن صنعت مرغداری و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار