مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: سال گذشته ۳۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات در استان گلستان جمع‌آوری و ۳۴۴ واحد مسکونی از محل زکات در استان ساخته شد.

۳۴۴ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در استان گلستان احداث شد

به گزارش گلستان24؛امان الله حسین پور ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان گلستان با حضور مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، با اشاره به اینکه استان گلستان از استان‌های برتر در جمع‌آوری زکات در کشور است، اظهار داشت: سال گذشته 37 میلیارد و 750 میلیون تومان زکات در استان گلستان جمع‌آوری شد.

وی افزود: هم‌چنین این استان موفق شد تا در 950 روستا شورای زکات را با محوریت روحانیت راه‌اندازی کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغی که در خصوص ادای این فریضه دینی صورت گرفت، منجر به رشد قابل توجه در جمع‌آوری زکات در استان شده است.

وی ادامه داد: بیش از 77 درصد زکات جمع‌آوری شده برای کمک به نیازمندان هزینه شد و هم چنین 153 پروژه عمرانی عام المنفعه در روستاها از این محل مرمت و احداث شده است.

حسین پور با بیان اینکه امسال 2 هزار واحد مسکونی با همکاری استانداری و سپاه برای محرومین و نیازمندان ساخته می‌شود، گفت: علاوه بر این 344 واحد مسکونی نیز سال گذشته از محل زکات در استان ساخته شد.

وی افزود: برخورداری 732 بیمار برای هزینه‌های درمان و اعطای 81 هزار کمک هزینه معیشتی به نیازمندان، مشارکت در 228 طرح خودکفایی و اشتغال محرومان، پرداخت 539 فقره کمک هزینه جهیزیه و پرداخت کمک هزینه به 117 دانش آموز و طلبه در سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: 23 درصد زکات جمع‌آوری شده سال قبل صرف اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شد.

وی اظهار داشت: امسال چند مسئله در دستور کار قرار گرفته و براساس تفاهم‌نامه‌ای که با برخی از دستگاه‌ها مانند آب و فاضلاب داریم قرار است برخی پروژه‌های آبرسانی برای روستاهای مرزی که مشکلات بیشتری دارند، انجام دهیم.

حسین‌پور افزود: آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و توجه ویژه به نقاط مرزی از دیگر اولویت‌های امسال در استان گلستان خواهد بود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار