رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به شرایط استان پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

تولید  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در گلستان

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان گلستان با اشاره به کشت 386 هزار هکتار گندم در استان اظهارداشت: با توجه به شرایط استان پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و 400 هزار تن گندم در استان برداشت شود.

وی افزود: براساس برآوردها میزان تولید امسال گندم نسبت به سال قبل 100 هزار تن بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از 250 هزار تن گندم در استان برداشت و خریداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تولید محصولاتی مانند گندم و جو در استان باید میزان پرداخت زکات بیش از 120 میلیارد تومان باشد. با اینکه در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده اما هنوز هم پرداخت‌های فردی زکات دیده می‌شود.

مهاجر گفت: باید برای متمرکز کردن پرداخت زکات در استان چاره‌ای اندیشیده شود زیرا معتقدیم میزان پرداختی‌های کشاورزان و دامداران استان بیش از 37 میلیارد تومان است.

علی نصیبی، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در گذشته تفاهم نامه ای با کمیته امداد در خصوص هزینه کرد زکات در روستاها وجود داشت، گفت: این تفاهم‌نامه سبب شده بود تا دهیاران نیز به موضوع ورود پیدا کنند و به اندازه زکاتی که مردم روستا پرداخت می کردند، پول به دهیاری ها برای انجام فعالیت‌های عمرانی از جمله آسفالت، جدول گذاری و حتی احداث پارک داده می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر هم این آمادگی را داریم تا دهیاری‌ها را برای مشارکت در این امر به کار بگیریم تا پولی که مردم روستایی به عنوان زکات پرداخت می‌کنند برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار روستایی هزینه شود.

حجت الاسلام نوراله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه پرداخت زکات در گذشته متمرکز نبود، یادآور شد: مردم در گذشته ثمره زکاتی که پرداخت می‌دادند را نمی‌دیدند اما با تمرکز پرداخت زکات، جامعه هم از حلاوت آن برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم اطلاع کافی از هزینه کرد زکات ندارند، افزود: اگر مردم از این کار مطلع شوند مشارکت بیشتری در پرداخت زکات خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه برای ترویج این فریضه دینی می‌توان از ظرفیت روحانیون و مبلغین استفاده کرد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال یک‌هزار و 270 روحانی در روستاها مستقر شده‌اند که ظرفیت خوبی برای ترویج زکات هستند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار