وعده‌ مسوولان به کشاورزان گلستان

با آغاز خرید تضمینی روح امید در جان تولیدکنندگان دمید و مسوولان گلستان؛ پرداخت دسترنج کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن وعده کردند.

پول سیب‌زمینی‌کاران در کوتاه‌ترین زمان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان24؛خرید تضمینی سیب‌زمینی در استان گلستان چند روزی است که آغاز شده و مسوولان تمهیدات لازم را برای کاهش دغدغه کشاورزان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کردند؛ قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی 412 تومان اعلام شده است.

امسال با توجه به اینکه کیفیت و کمیت محصول سیب‌زمینی در استان گلستان خوب بود اما بازار فروش برای کشاورزان وضعیت جالبی نداشت تا اینکه با آغاز خرید تضمینی روح امید در جان تولیدکنندگان دمید و مسوولان گلستان؛ پرداخت دسترنج کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن وعده کردند.

از آنجایی که تولید سیب‌زمینی در استان گلستان در مقایسه با گذشته افزایش داشت دلالان و سودجویان هم بیکار ننشستند و از این شرایط بر علیه کشاورزان سوءاستفاده کردند و این شرایط سبب شد تا مسوولان استان کارگروه خرید محصولات کشاورزی را در استانداری شکل دهند و راهکاری برای دغدغه سیب‌زمینی کاران پیدا کنند.

استاندار گلستان در جلسه‌ای که با محوریت رفع مشکلات سیب‌زمینی کاران استان برگزار شد به کشاورزان توصیه کرد تا محصولات خود را به هیچ وجه از طریق واسطه‌ها نفروشند.

سیدمناف هاشمی همچنین از کشاورزان خواست تا به هیچ عنوان سیب‌زمینی تولیدی خودشان را کمتر از 412 تومان که قیمت قطعی وزارت جهاد کشاورزی است به فروش نرسانند و از طریق خرید تضمینی نسبت به عرضه محصول اقدام کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز با اشاره به افزایش تعداد سردخانه‌های استان برای انبار این محصول گفت: حمل سیب‌زمینی به دو سردخانه در غرب استان و یک سردخانه در مرکز استان انجام می‌شود.

سعید حسن‌پور از کشاورزان خواست تا به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند و بیان کرد: در مراکز خدمات نوبت‌دهی انجام می‌شود و در نهایت کارشناسان به مزارع مراجعه می‌کنند و پس از تائید محصول براساس استانداردهای مربوطه دستورالعمل حمل به سردخانه‌های استان صادر می‌شود سپس خریداری محصول انجام می‌گیرد.

وی در خصوص پرداخت پول سیب‌زمینی کاران استان بیان کرد: موضوع پرداخت پول کشاورزان نیز در دستور کار است هیچ نگرانی در این زمینه نیست در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت دسترنج کشاورزان انجام می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار