نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه بارها شرایط بغرنج مرزنشینان را به مسوولان استان متذکر شدم، ابراز کرد: باید به وضعیت مرزنشینان گلستان رسیدگی شود خیلی اوضاع آنها خراب است و من از این وضعیت احساس خطر می‌کنم.

باید به اوضاع خراب مرزنشینان گلستان رسیدگی شود/زکات صرف کارهای عمرانی روستاها و مناطق محروم شود

به گزارش گلستان24؛آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: باید به وضعیت مرزنشینان گلستان رسیدگی شود این مسئله را بارها به مسوولان استان متذکر شدم حتی در روستاهای نقاط مرزی آب نیست که باید برای رفع کمبودهای این مناطق چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه ما مرزنشین‌های خودمان را مرزبانان خودمان می‌دانیم، تصریح کرد: مرزهای ما جزو آرامترین و سالمترین مرزهای کشور است باید وضعیت مردم در این مناطق مورد رسیدگی بیشتری قرار بگید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس است، افزود: همه شرایط فراهم است تا بندگان خدا از برکات این ماه به ویژه لحظات سحر و شبهای قدر بهره‌مند شوند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه بهترین توشه انسان برای روز قیامت نیکی به بندگان خداست، ابراز کرد: لازم نیست که نیکی به صورت مستقیم باشد بلکه خدمات دادن به مردم نیز توشه و عمل صالح است.

وی ادامه داد: احسان معنای عام و وسیعی دارد و بر اساس آیات قرآن خداوند محسنین را دوست دارد ما باید خودمان را محبوب خدا قرار دهیم و جزو محسنین قرار بگیریم، زکات به عنوان سمبل است انسان در برابر خوبیها و زشتیها باید احساس مسوولیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه قرآن مجید هشت طائفه را مصداق مستحبین مصرف زکات می‌داند، اظهار کرد: باید روی این مسئله کار فرهنگی صوت بگیرد.

نورمفیدی بیان کرد: در استان گلستان رسم بوده که وقتی دروی محصول انجام می‌گرفت فقرا مراجعه می‌کردند و از مودیان زکات می‌گرفتند کشاورزان هم زکات می‌دادند و ما نباید این راه را ببندیم و لازم است شرایط را تحت یک ضابطه قرار دهیم و جمع آوری 37 میلیارد زکات در استان را به 50 میلیارد تومان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مردم اقبال خوبی نسبت به تکلیف الهی «پرداخت زکات» دارند، گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند برنامه‌های مربوط به زکات برای مردم دارای جاذبه باشد، زکات باید صرف کارهای عمرانی و موجب آبادانی روستاها و مناطق محروم شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار