رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن گلستان:

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: افزودن سبوس غیر بهداشتی در تهیه نان سبوس دار در نانوایی ها خلاف ضوابط بهداشتی بوده و از مصادیق تقلب در کسب است.

سبوس تنها باید در کارخانجات آردسازی به آرد افزوده شود

به گزارش گلستان24؛«علی‌اصغر اصغری» در حاشیه جلسه کارگروه گندم و آرد و نان شهرستان گرگان اظهار کرد: سبوس باید در واحدهای تولید آرد و کارخانجات آردسازی به صورت بهداشتی به آرد افزوده شود و هرگونه افزودنی غیرمجاز اعم از سبوس‌های دامی که امروزه در نانوایی‌ها به صورت مستقیم بر روی خمیر پاشیده می‌شود و سایر افزودنی‌های غیر مجاز که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست، تغذیه‌ مردم را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: برخی از شهروندان برای این رفتار غیر بهداشتی هزینه بیشتری پرداخت کرده و با مصرف سبوس غیر بهداشتی سلامت خود را نیز به خطر می‌اندازند که این موضوع ناشی از تبلیغات اشتباه مفید بودن سبوس دامی در گذشته است.

اصغری افزود: با توجه به مضرات و عواقب ناشی از مصرف سبوس‌های غیر بهداشتی، مصرف نان سبوس‌دار در نانوایی‌ها توصیه نمی‌شود، چون آردی که از واحدهای تولید آرد و کارخانجات آردسازی وارد پروسه‌ تولید خمیر و نان می‌شود با درصدهای نول مختلف تولید و به نانوایی‌ها تحویل داده می شود، هر چه این درصد کمتر باشد آرد سبوس بیشتری دارد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: بازرسان این سازمان در صورت مشاهده استفاده غیر مجاز از سبوس‌های غیر بهداشتی بر اساس قوانین موضع در این خصوص اعمال مقررات خواهند داشت.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار