مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: شهروندان گوشت مصرفی خود را از قصابی‌هایی تهیه کنند که لاشه‌ها دارای برچسب و مهر دامپزشکی باشند.

شهروندان از گوشت دارای برچسب دامپزشکی استفاده کنند

به گزارش گلستان24؛  محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: شهروندان می‌توانند بدون هیچ نگرانی از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز استان گوشت مورد نیازخود را تهیه و مصرف کنند.

وی گفت: با توجه به گزارش بروز بیماری تب کریمه کنگو در چند نقطه ازکشور و احتمال سرایت بیماری از طریق تماس مستقیم با دام زنده و لمس گوشت آلوده توصیه میشود شهروندان حتما در زمان خرید گوشت قرمز از سلامت گوشت خود اطمینان داشته باشند.

محمود رضا وفایی در توصیه به خانم‌های خانه دار گفت: هنگام تمیز کردن و یا قطعه قطعه کردن گوشت حتماً از دستکش استفاده کنند و در پایان کار دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه‌های دام استان دارای پیش سرد کن هستند و دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت تحت نظارت ناظرین بهداشتی در سردخانه کشتارگاه حفظ می‌شود.

وی افزود: این امر عامل مهمی در کنترل بیماری تب کریمه کنگو است، اما ضرورت دارد شهروندان گوشت مصرفی خود را از قصابی‌های مجازتهیه کنند.

وفایی گفت: شهروندان می‌توانند مواردی از قبیل: محل‌های توزیع و یا کشتار غیر بهداشتی دام را به شبکه‌های دامپزشکی و یا تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار