معاون سلامت دامپزشکی گلستان خبر داد

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: مصرف شیرخام از مبادی غیر بهداشتی خصوصا مراکز لبنی سنتی می‌تواند سبب افزایش بیماری تب مالت در جامعه انسانی شود

تب مالت در کمین خریداران شیرخام از مراکز لبنی سنتی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمدحسین مسلمی با بیان اینکه مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است، اظهار کرد: این مراکز به هیچ عنوان اجازه فروش شیر خام به مردم را ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت‌های دامپزشکی بر اماکن بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار در تمام شهرستان‌ها و نظر به استقبال مردم در این ایام برای مصرف شیر خام توصیه بر آن است که شهروندان حتما شیرخام را از مراکز مجاز به صورت بسته‌بندی و پاستوریزه خریداری و مصرف کنند.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف می‌باشد.

مسلمی خاطرنشان کرد: مصرف شیرخام از مبادی غیر بهداشتی خصوصا مراکز لبنی سنتی می‌تواند سبب افزایش بیماری تب مالت در جامعه انسانی شود در حالی که مصرف شیر پاستوریزه یکی از راه‌های کنترل بیماری مذکور است.

 معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: به تمام شهروندان توصیه می‌شود ضمن عدم خرید شیرخام از این گونه مراکز در صورت مشاهده موارد مذکور سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام و یا با تلفن 1512 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار