از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که دمای هوای استان گلستان از امروز تا چهارشنبه هفته جاری بارانی باشد.

کاهش دمای هوای گلستان

به گزارش گلستان24،محمدرضا رحمان‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که دمای هوای استان گلستان از امروز تا چهارشنبه هفته جاری هوای بارانی را تجربه کند.

وی از بارش باران در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که در ساعات بعدازظهر و شب از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد عبور امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو و در سطح زمین باشیم که این سامانه باعث ریزش باران و هوای خنک در استان گلستان می‌شود.

*احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی از امروز تا روز چهارشنبه در گلستان

کارشناس هواشناسی استان گلستان از ادامه بارش‌ها در این استان خبر داد و ابراز کرد: در ارتفاعات غرب و جنوب غرب، شمال و بخشی از شمال شرق استان گلستان انتظار داریم این بارش‌ها همچنان در این استان ادامه پیدا کند.

رحمان‌نیا از احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی انتظار داریم که در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه احتمال آب‌گرفتگی در برخی از معابر استان گلستان وجود دارد که احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب در روز سه‌شنبه بیشتر است.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری احتمال آب‌گرفتگی در سطح استان گلستان وجود دارد، اذعان کرد: شهروندان گلستانی از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری از مجاورت در کنار و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

*سامانه بارشی در روز چهارشنبه هفته جاری گلستان را ترک می‌کند

کارشناس هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه انتظار داریم ناپایداری هوا در روز دوشنبه هفته جاری در سطح استان گلستان نسبت به سایر روزها کمتر باشد، افزود: هرچند ناپایداری هوا در روز دوشنبه هفته جاری در سطح استان گلستان شاهد هستیم ولی انتظار داریم که این ناپایداری هوا در روز دوشنبه نسبت به سایر روزها کمتر مشاهده شود.

رحمان‌نیا از کاهش دمای هوا در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس الگوهای هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که دمای هوای استان گلستان از امروز تا روز چهارشنبه به میزان دو لغایت چهار درجه سانتیگراد کاهش ‌یابد .

کارشناس هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه در روز چهارشنبه هفته جاری سامانه سرد و بارشی به تدریج منطقه استان گلستان را ترک می‌کند، ابراز کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری انتظار داریم که سامانه سرد و بارشی به تدریج منطقه استان گلستان را ترک کند و به نظر می‌رسد که در روزهای پایانی جو نسبتا آرامی را در سطح استان گلستان تجربه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز شهرستان گرگان در خنک‌ترین ساعت دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه کرد و به عنوان خنک‌ترین نقطه استان گلستان معرفی شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار