مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: عادت اشتباه ارجاع به مراکز خدمات درمانی برای آزمایش های بی دلیل و تصویربرداری های پزشکی فاقد ضرورت منجر به افزایش پرداختی بیمه سلامت گلستان شده است.

تجویز بی دلیل پزشکان عامل بالارفتن هزینه بیمه سلامت

به گزارش گلستان24؛سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: کاهش حداقل 20 درصدی خدمات ارائه شده پزشکان گلستانی پرداخت مطالبات و بدهکاری های بیمه سلامت به مراکز دولتی و درمانی را امکان پذیر می کند.
وی بیان کرد: سال گذشته بیمه سلامت گلستان بیش از 850 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات ارائه شده به افراد زیرپوشش پرداخت کرد، بخش عمده دریافت کنندگان این خدمات روستاییان بودند.
به گفته وی؛ هم اینک بیش از یک میلیون و 300 هزار گلستانی از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که 950 هزار نفر آنان روستایی و یا ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند. 
وی تلاش برای گسترش پوشش خدمات درمانی برای همه اقشار صرف نظر از نوع بیماری را یکی از اهداف دانست و گفت: بیش از یکهزار و400 بیمار خاص در استان از امکانات ارائه شده بیمه سلامت برای کنترل و درمان بیماری خود بهره می برند.
دکتر حسینی اضافه کرد: 93 بیمار هموفیلی، 334 بیمار تالاسمی، 558 بیمار دیالیزی، 203 بیمار پیوند کلیه و 290 بیمار ام اس گلستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند. 
مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: هزینه درمان برخی از این بیماران در 3 ماه به یک میلیارد و 440 میلیون ریال می رسد که استفاده از خدمات بیمه سلامت بخش عمده ای از دغدغه آنان را از بین خواهد برد. 
وی؛ ارجاع الکترونیکی را یکی از طرح های مثبت، تاثیرگذار و مورد قبول مردم و مسوولان گلستان دانست و گفت: این طرح برای اولین بار درگلستان اجرا شد و نتایج مثبت آن؛ وزارت بهداشت را به توسعه اجرای طرح در دیگر استانها ترغیب کرد. 
حسینی اضافه کرد: روستاییان که بیشترین بهره را از طرح ارجاع الکترونیکی برده اند از آن رضایت کامل دارند که امیدواریم با رفع اندک مشکلات موجود رضایت همه افراد زیرپوشش فراهم و گام های بلندتری برای تضمین سلامت افراد جامعه برداشته شود.
وی بیان کرد: 138 مرکز جامع سلامت در دهستان های گلستان با 240 پزشک خدمات مورد نیاز را با امکانات و تجهیزات مناسب و به روز شده به افراد زیرپوشش ارائه می دهند.
حسینی همچنین از ارائه خدمت درمانی به یکهزار و 114 تبعه خارجی در گلستان با استفاده از بیمه سلامت خبر داد و گفت: بیشتر این افراد را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند که با صدور دفترچه بیمه سلامت همانند مردم ایران خدمات درمانی و پزشکی دریافت می کنند. 
به گزارش ایرنا افراد زیر پوشش بیمه همگانی (سلامت) می توانند با مراجعه به مراکز دولتی از جمله کلینیک های ویژه علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
با مصوبه هیات دولت نحوه خدمات دهی به بیمه شدگان طرح پوشش رایگان بیمه سلامت دچار تغییراتی شده و به دریافت خدمات از بیمارستان ها و مراکز دولتی محدود شده است.
افراد زیرپوشش در گلستان خدمات لازم و مورد نیاز خود را از یکهزار و 200 واحد بیمارستانی و مراکز درمانی عمومی و تخصصی طرف قرارداد با بیمه دریافت می کنند. 
به گزارش ایرنا برای نخستین بار در دولت یازدهم پوشش بیمه همگانی سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و بخصوص افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها اجرا شد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار