مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان عید فطر را وداع شیرین با ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: عید فطر جشن بازگشت به فطرت معین شده است.

 عید فطر، وداع شیرین با ماه مبارک رمضان است

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است.

وی افزود: مسلمانان در ماه مبارک رمضان با عبادت هایی که انجام می دهند از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت آن‌ها است خود را پاک می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه عید فطر وداع شیرینی است، گفت: عموما وداع تلخ است و از آن بوی فراق، جدایی، غم و اشک می‌آید اما وداع از ماه رمضان بوی شادی، فرح و خوشحالی می دهد.

ولی نژاد با بیان اینکه عید فطر زمانی است که افراد با پروردگار خود معامله می کنند، یادآور شد: عید سعید فطر روزی است که مردم تلاش یک ماهه خود را به عنوان کالای ارزشمند به خداوند عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: در طول ایام سال  مردم برخی از مناسبت ها و روزها را جشن می گیرند که این روزها روز خوشبختی و سعادت آن‌ها محسوب می شود.

ولی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت زکات فطریه،اظهار کرد: زکات فطر یا فطریه از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان است و پرداخت زکات فطر برای همدردی با فقرا و مسکینان در روز عید واجب و مشروع شده است.

وی با اشاره به اینکه فطریه به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و به شکرانه توفیق طاعت خدای متعال در ماه ضیافت الله در بین مستضعفان توزیع می شود، افزود: با پرداخت فطریه می توان کمکی به مستمندان و نیازمندان کرد که در نتیجه سبب طهارت و پاکیزگی روزه‌ دار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: زکات فطر برای ساخت مساجد به عنوان هزینه های عام المنفعه استفاده می شود که می طلبد مردم  فطریه را با دقت و در جای مناسب مصرف کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار