مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراسم شب قدر در بیش از هزار مسجد استان گلستان برگزار می شود.

برگزاری مراسم شب قدر در۱۰۰۰ مسجد در گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌هایی است که خداوند آن را به بندگان خود هدیه داده.

وی با بیان اینکه ماه رمضان دارای نعمت‌های زیادی است، افزود: شب قدر یکی از نعمت‌های بزرگ این ماه محسوب می‌شود و ویژگی‌های بسیاری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه پاداش‌ها نیکوکاران در  شب قدر به هزار برابر خواهد رسید، گفت: به تعبیر قرآن کریم عبادت در این شب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افراد آن را باید یک فرصت بدانند.

وی تصریح کرد: قرائت جوشن کبیر، خواندن ۱۰۰ رکعت نماز دورکعتی، صدقه و تلاوت قرآن و قرآن به سر گرفتن ازجمله آداب مرسوم در شب قدر است.

ولی نژاد پهن کردن سفره افطار در اماکن مذهبی را یکی از ویژه‌ترین مراسم مردم گلستان در شب قدر اعلام کرد و افزود: مردم گلستان مانند دیگر مردم سراسر کشور در این شب برنامه‌های مختلفی در اماکن مذهبی برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: شب‌زنده‌داری و پرداختن به راز و نیاز از دیگر برنامه های مردم در این شب ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه مراسم شب قدر در بیش از هزار مسجد شهری و روستایی استان گلستان برگزار می شود، گفت: طبق آمارهای اعلام‌شده این مراسم معنوی در بیش از ۵۰۰ اماکن مذهبی همچون حسینیه، فاطمیه و زینبیه برگزار می شود که علاوه بر این در برخی از مجتمع‌های محلات مختلف شهرها هم شاهد برگزاری مراسم هستیم.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در برخی از مناطق برنامه شب قدر همراه با محفل انس با قرآن کریم آغاز خواهد شد.

ولی نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه شب قدر مقارن با مراسم عزاداری حضرت علی(ع) است ما شاهد برنامه‌های باشکوه عزاداری از سوی مردم در جای‌جای استان هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار