مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: حدود 980 مسجد اهل تشیع و یک‎هزار و 300 مسجد اهل سنت در استان وجود دارد ما موظف هستیم اماکن مذهبی روحانی‎محور اداره شود.

برنامه‎های مذهبی باید روحانی‎محور باشد/ ماه رمضان فرصتی برای مهار آسیب‎های اجتماعی است/ اقتصاد مقاومتی باید همگانی شود

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان که در مصلی شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: بیش از 2 هزار هیئت مذهبی، فصلی، مناسبتی، سالانه و گاهی مستمر در استان گلستان فعال است اولویت برگزاری برنامه‎های فرهنگی باید روحانی‎محور باشد.
وی تصریح کرد: اگر قرار است دین و معنویت به صورت درست تحویل جامعه شود باید حتما برنامه‎‎ها روحانی‎محور باشد در غیر اینصورت به پیرایه و خرافات ختم می‎شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: در سه سال گذشته کمتر از 3000 نمازجمعه داشتیم الان از مرز 600 نمازجمعه گذشته است این شرایط نشان از تلاش مجموعه فرهنگی استان برای رسیدن به وضع مطلوب است.
ولی‎نژاد با اشاره به اینکه 2000 روستای استان دارای روحانی است، گفت: این شرایط سبب شده تا اعزام روحانی از قم کاهش یابد حضور سالانه روحانی در مساجد استان فرهنگ را راحت‎تر در اختیار جامعه قرار می‎دهد.
وی تاکید کرد: باید آسیب‎های اجتماعی کاهش یابد اگر روند نزولی پیدا نکند آسیب‎‎های اجتماعی به بحران تبدیل خواهد شد ماه رمضان فرصت خوبی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی نظیر طلاق، حاشیه‌نشینی و بزهکاری است باید برای افزایش فضائل اخلاقی در جامعه تلاش شود.
 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان توجه به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را مهم خواند و گفت: همه مردم در بخش اقتصاد خرد به تولید، اشتغال و درآمد کمک کنند جامعه باید تشویق شود از لحاظ فرهنگی باید به این نتیجه برسد که می‎تواند در راستای اقتصاد خرد نقش‎آفرین باشد.
ولی‎‎نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید همگانی شود، گفت: شبهات فراوانی در جامعه وجود دارد، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‎های بیگانه مطرح می‌کنند پاسخگویی به شبهات خیلی مهم است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت شبهه باید حل شود و سوال باید پاسخ داده شود.
انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار