ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سواحل شهرستان گمیشان، می‌تواند ورود گردشگران به استان را رونق بخشد.

سواحل گمیشان نیازمند توجه مسئولین / عدم وجود مسیر ارتباطی یکی از مهم ترین مشکلات این ساحل است

به گزارش گلستان24؛ با پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان، اکثر خانواده‌های ایرانی تصمیم به سفر در این فصل را می‌گیرند؛ چرا که اکثر خانواده‌ها فرزندان محصل دارند و تعطیلی مدارس و همینطور گرمای هوا، شروع یک سفر خوب را مهیا می سازد.

طبق آمارهای گردشگری که موجود است، بیشترین آمار گردشگری، سیاحتی مربوط به استان‌هایی می باشد که به سواحل و دریا متصل می باشند، همانند استان مازندران که گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است.

شهرهایی همانند بندر ترکمن و بندر گز به همان گونه که از نامشان پیداست، برای مخاطب و گردشگران و کسانی که تاکنون این شهرها را ندیده اند، بندری متصل به دریا و زیبا را تداعی می کند.

در صورتی که اینگونه نیست و می دانیم که سواحل بندرگز مدتی است که خشکیده و سواحل شهر بندرترکمن هم همانند باتلاق شده است و هیچ جاذبه گردشگری برای مسافرین و گردشگران ندارند و طبق مصاحبه ای که با بازدیدکنندگان این سواحل داشته‌ایم، دریافتیم که سواحل این دو شهر آنچه که مد نظر مسافرین بوده است، نبوده و مورد پسند آنها نیست.

این موارد نیز بر می گردد به بی مهری و بی تفاوتی مسئولین به سواحل استان، همچنین عدم لایروبی و برنامه ریزی صحیح و مداوم در بازه های زمانی مختلف یکی از علل های حال روز فعلی این سواحل می باشد.

همانطور که گفته شد وجود دریا و سواحل در استان می‌تواند به ازدیاد گردشگران در استان کمک شایانی کند و همینطور باعث ایجاد شغل، برای جوانان و مردم استان شود.

در حال حاضر سواحل بندر ترکمن به بندرگز، نیازمند اعتبارات و همینطور زمان زیادی برای احیاسازی می باشد که به نظر می رسد به علت این موارد تاکنون رسیدگی زیادی به این سواحل نشده است.

ساحل زیبا و تمیزی در شرق سواحل بندر ترکمن و نزدیکی شهرستان گمیشان وجود دارد که با ساحل شنی و موج های آرام خود می‌تواند خواسته های مسافرین و گردشگران را تا حدودی برآورده کند.

زببطببطب

 

استان گلستان اگر می خواهد از این فرصت استفاده کند و یک جاذبه گردشگری پر رونق به طبیعت خود اضافه کند، نیازمند یک برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های مناسب در سواحل زیبای شهرستان گمیشان می باشد.

مسئولان اگر میخواهند این ساحل همانند سواحل شهرستان بندرگز و بندر ترکمن بی رونق نشود، باید تلاش کنند تا کمترین زیرساخت ها برای دسترسی به این ساحل ایجاد شود؛ چرا که هنوز جاده ای برای رسیدن به ساحل وجود ندارد و اگر کسی بخواهد به این ساحل سر بزند، باید از زمینهای سنگلاخ بگذرد تا به این ساحل برسد.

بی شک اگر مسئولین توجه ای به سواحل کنند و تبلیغات مناسبی داشته باشند، این سواحل می‌توانند در آینده سود زیادی برای مردم استان گلستان داشته باشند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار