رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گلستانی در فضای مجازی خبر داد.

هتک حیثیت همسر سابق در فضای مجازی

به گزارش گلستان24؛ سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در پی انتشار تصاویر شخصی شهروند گلستانی در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی و بنا به اظهارات شاکیه، شخص مورد نظر همسر سابقش بوده و با در اختیار داشتن تصاویر خصوصی وی اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ای با مشخصات شاکیه کرده است.

سرهنگ دوم ابراهیم پرسا گفت: شهروندان اختلافات خانوادگی خود را با انگیزه انتقامجویی به فضای مجازی می‌کشانند، غافل از اینکه خسارت انتشار اطلاعات و محتوای خصوصی در این فضا غیرقابل جبران است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار