فرماندار گمیشان:

فرماندار گمیشان گفت: اجرای طرح زهکشی اراضی در زمین‌های زراعی منطقه گمیشان، موجب شده تا بازده محصول گندم و جوی این منطقه به لحاظ اقتصادی از نرخ رو به رشد محسوسی برخوردار شود.

محرومیت‌زدایی منطقه گمیشان هدف اصلی اقدامات دولت در گمیشان

به گزارش گلستان24؛امیرشیر توماج صبح امروز در نشست با جمعی از علماء و مردم شهرستان گمیشان اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر نمک‌زدایی از زمین‌های زراعی راندمان محصول در برخی از اراضی این منطقه دو برابر شده است .

وی با اشاره به حجم زمین‌های زهکشی شده شهرستان افزود: زهکشی اراضی شمال گمیشان در سطح 12 هزار هکتار با 21کیلومتر کانال اصلی، 141 کیلومتر کانال فرعی و احداث 12 کیلومتر جاده شنی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جنوب گمیشان نیز عملیات زهکش اراضی در سطح پنج هزار هکتار و به طول 125 کیلومتر اجرایی شده است.

 توماج در ادامه با بیان احداث آب‌بندان در هر 10 هزار هکتار از اراضی زهکشی شده، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان گمیشان سه تا چهار آب‌بندان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و کشت دوم محصولات پس از کاهش شوری آب زهکش‌ها احداث می‌شود.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها و نتایج به دست آمده با زهکشی‌های انجام شده حداقل 30 درصد محصولات تولیدی کشاورزان شهرستان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

*محرومیت‌زدایی منطقه گمیشان هدف اصلی اقدامات دولت در گمیشان

نماینده عالی دولت در گمیشان، اجرای طرح زهکشی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید ارزیابی و اذعان کرد: با اجرای این طرح، چشم‌انداز روشنی برای آینده کشاورزی در شهرستان گمیشان ترسیم خواهد شد.

توماج در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دیگر اقدامات و برنامه های عمرانی دولت در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: پیگیری چهار بانده شدن مسیر «گمیش‌تپه» به «بندرترکمن»، اتمام آسفالت مسیر گمیش‌تپه به ناردانلی و سیمین‌شهر، پیگری اتمام پروژه مجتمع فرهنگی گمیشان، ادامه روکش آسفالت «گمیش‌تپه» به سه راه آق‌قلا، اینچه‌برون و واگذاری اراضی ناحیه صنعتی گمیشان برخی از اقدامات ارزنده دولت در این شهرستان محروم بوده است.

وی، افتتاح درمانگاه جامع سلامت، کلنگ‌زنی اورژانس جاده‌ای «کله‌پست»، لایروبی کانال داخل شهر «گمیش‌تپه»، آسفالت خیابان‌های سطح شهر، افتتاح ساختمان اداره بهزیستی و استقرار اورژانس اجتماعی، احداث ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، صدور سند مالکیت شهری، احداث چهار مدرسه خیری، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و تقویت آب شیرین کن نیازآباد را از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده یا در حال انجام و پیگیری در سطح شهرستان گمیشان برشمرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار