کارشناس پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن گلستان از جذب بیش از 70 درصدی سهمیه گلستان در طرح تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر خبرداد.

جذب بیش از 70 درصدی سهمیه گلستان در طرح تأمین مسکن خانوارهای دارای دو معلول

به گزارش گلستان24؛ «محمد محسنی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر منعقد شد.

وی افزود: در سال‌های 95 و 96 سهمیه در نظر گرفته شده برای استان گلستان، 129 واحد مسکونی بود که با همکاری این سه دستگاه در سطح استان، 100 درصد این تعداد محقق شد.

محسنی ادامه داد: در سال 97 نیز سهمیه در نظر گرفته شده برای استان 67 فقره واحد مسکونی است.

کارشناس پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن گلستان با اشاره به این‌که مجموعاً 196 واحد مسکونی ساخته شده و یا در دست ساخت است، تصریح کرد: گلستان با جذب بیش از 70 درصد در سطح کشور رتبه دوم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: به موجب این تفاهم‌نامه خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر هم می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با مبالغ 18 و 20 میلیون تومان استفاده کنند و هم این‌که از 18 میلیون تومان کمک بلاعوض بهره‌مند شوند.

محسنی یادآور شد: علاوه‌بر این نقشه ساختمان مسکونی به‌صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. هم‌چنین این خانوارها از پرداخت هزینه‌هایی مانند دریافت پروانه و انشعابات معاف هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار