مدیر آموزش و پرورش گالیکش درشرق گلستان از آمادگی این اداره برای اسکان مسافران در ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: برای این منظور 80 کلاس درس برای اسکان گردشگران تابستانی تجهیز شده است.

تجهیز 80 کلاس درس برای اسکان مسافران در گالیکش

به گزارش گلستان24؛مهدی خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اسکان مسافران در تابستان امسال 10 واحد آموزشی نوساز شامل 6 مدرسه در شهر گالیکش، یک مدرسه در شهر صادق آباد، دو مدرسه در روستای تنگراه و یک مدرسه در روستای کوهستانی فارسیان فرنگ پیش بینی شده است. 
وی اضافه کرد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان مسافران و گردشگران تابستانی بویژه فرهنگیان مجهز به امکانات اولیه زندگی بوده و بیشتر آنان در مسیر جاده بین المللی تهران - شمال - مشهد واقع هستند.
خسروی یادآور شد: در ایام تابستان سال گذشته 12 هزار و 177 مسافر در قالب دو هزار و 813 خانوار از مدارس طرح اسکان در گالیکش استفاده کردند که رتبه دوم را پس از شهر گرگان به خود اختصاص داد.
وی، تعرفه استفاده از کلاس های مدارس برای اسکان مسافران تابستانی را در گروه ویژه هر شبانه روز 280 هزار ریال، گروه الف 245 هزار ریال و گروه ب 180 هزار ریال اعلام کرد.
شهرستان گالیکش که با 63 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده بین المللی شمال - مشهد مقدس درشرق استان گلستان واقع است و بدون تردید مشهورترین جاذبه طبیعی آن پارک ملی گلستان با تنوع گیاهی و حیوانی از پارک های حفاظت شده کشور و نهمین ذخیره گاه زیستکره و نیز آبشار زیبای این بوستان است.
گفته می شود در این بوستان جنگلی، یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و بیش از ‎ 50درصد پستانداران کشور، به دلیل داشتن زیستگاه مناسب و نیز منابع آبی متعدد مانند چشمه ها و رودخانه ها، نهرها و آبشارها زندگی می کنند.
پارک جنگلی لووه و آبشار آن، چشمه و آبشار آق سو، چشمه دوغ، موزه حیات وحش پارک ملی گلستان از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان گالیکش است که دیدن هر کدام از این مواهب طبیعی و خدادادی لحظات مفرحی را برای مسافران و گردشگران تابستانی بویژه زائران امام رضا (ع) فراهم می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار