رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کمیته بررسی معوقات بانکی در استان خبر داد و گفت: دادستان مرکز استان، شورای بانک ها و اداره اطلاعات از اعضای این کمیته هستند.

کمیته بررسی معوقات بانکی در گلستان تشکیل می شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این کمیته، لیست بدهکاران بانکی را بررسی و پس از دعوت از  بدهکاران دانه درشت، آنان را به پس دادن معوقات مکلف می کنند.

 

وی افزود: اجازه نمی دهیم کسانی که به اسم سرمایه گذاری و تولید، تسهیلات دریافت و در جای دیگر هزینه کرده اند، در چرخه تولید و اشتغال استان خلل وارد کنند.

 

این مقام ارشد قضایی گلستان در ادامه سخنان خود گفت: سال گذشته با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان، بیش از  یکصد میلیارد تومان  از معوقات بانکی سال گذشته وصول شد.

 

هاشمیان افزود: این میزان وصولی نسبت به سال پیش از آن، 21 درصد بیشتر است.

 

وی اظهارداشت: وصول معوقات بانکی در راستای کمک به رونق اقتصاد و بازگشت پول به بانک ها برای تزریق تسهیلات به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است.

 

هاشمیان از ایجاد شعب تخصصی به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران امسال خبر داد و گفت: این شعب در دادگاه ها و دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و برای رسیدگی تخصصی تر به پرونده هایی که یکی از طرفین آن واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران هستند دوره آموزشی آشنایی با فضای کسب و کار نیز برای قضات این شعب برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار