معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۵ درصد موقوفات به نام زنان ثبت شده و حدود ۶ هزار بانوی خیر در عرصه مدرسه سازی فعالیت می کنند.

فعالیت ۶۰۰۰ بانوی خَیر در عرصه مدرسه سازی

به گزارش گلستان24؛مهرالله رخشانی مهر، صبح سه‌شنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان گلستان، اظهار کرد: هفته گذشته این جشنواره در برخی از استان ها از جمله خراسان شمالی، رضوی و فارس برگزار شد و در این هفته هم علاوه بر گلستان در آذربایجان این همایش اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش در جهت مدرسه سازی جهادی مقدس است، افزود: ۲۰ سال است که جامعه خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و پرقدرت به کار خود ادامه می دهد.

رخشانی مهر ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز از قدیمی ترین تشکل های خیریه در کشور بوده و اکنون هم پای ثابت جلسات وزارت علوم هستند.

وی گفت: این مجمع نقش خود را در مدرسه سازی و ترویج کار خیر و ایثار ایفا کرده و این فرهنگ را ترویج می کنند.

رخشانی مهر تصریح کرد: در دنیا هم این مقوله وجود دارد و بخشی از درآمد و بودجه کشورها روی کمک خیرین بسته می شود.

وی با اشاره به شاخص جهانی بخشش گفت: ایران با ۴۵ امتیاز در رتبه ۱۷ قرار دارد و کشورهایی نظیر میانمار و اندونزی در رتبه اول و دوم هستند.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان به عنوان کار خیر در کشور کمک شده است.

وی با بیان این که ۳۵ درصد املاک دانشگاه هاروارد موقوفه است، اظهار کرد: در ایران هم املاک دانشگاه الزهرا، دانشگاه تهران و فردوسی موقوفه است.

رییس سازمان نوسازی مدارس یادآور شد: ۱۵ درصد موقوفات به نام زنان ثبت شده و حدود ۶ هزار بانوی خیر در عرصه مدرسه سازی فعالیت می کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار