معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امسال ۱۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان گلستان فعالیت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در این مراکز طرح تابستانه خود را می‌گذرانند.

برپایی ۱۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان

به گزارش گلستان24؛سید علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل 1300 پایگاه اوقات فراغت در استان گلستان اظهار داشت: این تعداد پایگاه نسبت به پارسال از رشد 27.5 درصدی برخوردار است.

حسینی با بیان این که پارسال 80 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کرده بودند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 102 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کنند که نسبت به سال گذشته 27.5 درصد رشد خواهیم داشت.

معاون پرورشی آموزش وپرورش استان گلستان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های تابستانی در 1300 پایگاه تاکید کرد: طرح اوقات فراغت از اوایل تیر آغاز و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: این مراکز شامل 100 کلاس در مدارس، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس قرآنی، پژوهش‌سراها، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش گلستان، ایجاد زمینه‌های لازم به منظور تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های جلب مشارکت دانش آموزان برای شرکت عملی آن‌ها در سازندگی کشور و تقویت روحیه خودیاری، همیاری و مسئولیت پذیری در دانش‌آموزان را از اهداف اجرای طرح اوقات فراغت اعلام کرد.

حسینی توجه ویژه به مناطق محروم و کم‌برخوردار و ایجاد زمینه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در میان دانش‌آموزان، اهتمام برای جلب مشارکت بومی و محلی در اجرای برنامه ها و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌ها و تسهیلات موجود در دستگاه ها و سازمان مرتبط، توجه ویژه به اردو و بازدیدهای دانش‌آموزی و بهره گیری از ظرفیت اردوگاه‌ها و توجه ویژه به شرکت فعال مدارس غیردولتی در فعالیت‌های ویژه اوقات فراغت دانش آموزان را از سیاست‌ها مهم طرح اوقات فراغت تابستان97 اعلام کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار