رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خبرداد؛

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گلستان از آغاز ثبت نام مدارس تیزهوشان استان خبرداد و گفت: خانواده از فردا برای ثبت نام نهایی به مدارس مراجعه کنند.

آغاز ثبت نام مدارس تیزهوشان استان

به گزارش گلستان24؛ "قربان رایجی"  در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان استان  از دیروز شنبه آغاز و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت .

وی  افزود: هم اکنون سایت ثبت نام  به آدرس hoosh.medu.ir برای داوطلبان آماده است اما به دلیل برخی نواقص  از فردا 20 خرداد به صورت کامل آماده خدمات دهی و ثبت نام داوطلبان می باشد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گلستان در توضیح نحوه ثبت نام در سایت مربوطه بیان کرد: یک رمز عبور کد ملی داوطلب و رمز همگام از متقاضیان خواسته می شود که متقاضیان می بایست برای گرفتن رمز همگام به مدرسه مراجعه کنند و مدیر ثبت نام دانش آموزان را نهایی کند .

آزمون درسی برای ورودی امسال تیزهوشان وجود ندارد

رایجی تصریح کرد: براساس اعلام مرکز سنجش آموزش و پرورش گزینش دانش آموزان پایه هفتم این مدارس برمبنای سنجش استعداد و هوش داوطلبان انجام می شود و آزمون درسی برگزار نخواهد شد .

وی با بیان اینکه سنجش هوش بخشی از آزمون های ادوار گذشته تیزهوشان بوده است، افزود: امسال به دلیل تغییرات پیش آمده در چند نوبت، تمام آزمون به شکل "سنجش هوش تحلیلی" خواهد بود  که به هیچ وجه نیاز به کلاس خاص ندارد .

شرایط ثبت نام داوطلیان در آزمون ورودی

این مقام مسئول افزود: دستورالعمل جدیدی برای ثبت نام دانش آموزان ابلاغ نشده و دانش آموزان طبق سال گذشته با داشتن حداقل (نمره) سنجش خیلی خوب در همه دروس و تنها یک "خوب" می توانند در این آزمون ثبت نام کنند .  

رایجی  ادامه داد: داوطلبان بعد از ثبت نام در تاریخ 5 مرداد  با شرکت در آزمون سنجش استعداد و هوش ارزیابی شده و به مدارس تیزهوشان راه پیدا می کنند .

وی ابراز کرد: 331 دانش آموز در 5 مدرسه در شهرهای گرگان (پسران 90 نفر، دختران 72نفر) ، گنبد(پسران 72 نفر و دختران 72 نفر)  و  بندر ترکمن  (دختران 25 نفر) پذیرفته خواهند شد .

نیمه دوم شهریورماه زمان اعلام نتایج

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: اعلام نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریورماه جاری اعلام می شود .

گفتنی است؛ در سال گذشته 5هزار دانش آموز پایه ششم در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان گلستان شرکت کردند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار