مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از تخریبی بودن 30 درصد از مدارس در سطح استان خبر داد و گفت: 25 درصد از مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند.

30 درصد مدارس استان تخریبی است

به گزارش گلستان24؛احسان گوهری راد ظهر امروز در جمع مدیران استانی  با اشاره به وضعیت فضای آموزشی و فیزیکی مدارس گلستان اظهار کرد: از لحاظ فضای آموزشی، 2هزار و 440 آموزشگاه در شهرهای مختلف داریم اما از لحاظ فضای فیزیکی وضعیت خوبی را در استان شاهد نیستیم در واقع 30 درصد از مدارس ما تخریبی هستند و 25 درصد از مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی با بیان اینکه از لحاظ سرانه فضای آموزشی، کمتر از میانگین سرانه کشوری در گلستان را شاهد هستیم افزود: سرانه فضای آموزشی در گلستان 4/9 متر مربع می‎باشد در حالی که سرانه میانگین کشوری 5/20 متر مربع است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: در استان 3 هزار و 330 کلاس ابتدایی و 146 کلاس اول متوسطه مختلط وجود دارد که اغلب در روستاهای ما هستند.

گوهری راد اضافه کرد: حدود 30 درصد از کلاس‎های درس گلستان به خصوص در متوسطه اول و دوم، دو شیفته اداره می‎شوند.

وی با اشاره به برنامه آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: مدرسه سازی در آموزش و پرورش از دو طریق اعتبارات ملی و اعتبارات خیرین صورت می‎گیرد در واقع 30 درصد از هزینه ساخت یک مدرسه را خیرین مدرسه ساز تقبل می‎کنند و بقیه مبالغ از اداره کل نوسازی مدارس و منابع ملی و دولتی تأمین می‎شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در سال 1395 مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد تحقق یافته از محل خیرین بوده است امسال نیز 29 میلیارد و 500 میلیون تومان عدد تعهدی خیرین است تا در گلستان مدرسه ساخته شود.

گوهری راد گفت: 35 پروژه برای ساخت مدارس در دست اجرا داریم که تا مهر ماه به آموزش و پرورش باید تحویل داده شود در این رابطه 160کلاس برای مهر ماه قابل استفاده خواهد بود.

وی اذعان کرد: مردم و اولیا باید از وضعیت مدارس و آموزش و پرورش اطلاع داشته باشند تا وارد جریان ساخت مدارس شوند در واقع مردم می‎توانند با وقف و پرداخت زکات کمک شایانی به مدرسه سازی داشته باشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار