مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی گلستان از مردم خواست که صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند و گفت: 110 روستای استان فاقد تاسیسات آبرسانی بوده و از طریق 23 دستگاه تانکر سیار آب این روستاها تامین می شود.

110 روستای استان فاقد تاسیسات آبرسانی است

به گزارش گلستان24؛براساس اعلام روز پنجشنبه این شرکت علیرضا شکیبافر اظهارکرد: در زمان های پیک مصرف (تابستان) به دلیل مشکلات و کمبود منابع تامین، تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شود تا 300 روستا افزایش می یابد.
وی در راستای اقدامات برای رفع این مشکل گفت: 30 روستای فاقد تاسیسات آب در استان طی سالهای گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
مدیرعامل آبفار گلستان؛ صرفه جویی در مصرف آب را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از مشکلات خشکسالی بیان کرد و افزود: از یکهزار و 110 روستای گلستان تعداد 813 روستا با بیش از 222 هزار مشترک زیرپوشش این شرکت بوده که آب این مناطق توسط 402 حلقه چاه و 184 دهنه چشمه تامین می شود.
استان گلستان در سال های اخیر با توجه به کاهش نزولات جوی، افزایش عمومی دمای هوا و کم توجهی به مصرف بهینه بویژه در بخش خانگی و کشاورزی با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه شده است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار