معاون امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: با اینکه کمتر از یک‌ماه دیگر به برداشت گندم در استان گلستان باقی مانده اما هنوز دولت نرخ جدید خرید تضمینی گندم را اعلام نکرده است.

دولت نرخ جدید خرید تضمینی گندم را اعلام نکرده است

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر رکورد تولید گندم در استان شکسته شده و سال قبل نیز بالغ بر یک میلیون و 310 هزار تن گندم در این استان تولید و خریداری شده بود.

وی افزود: امسال نیز از 371 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به برخی مشکلاتی که در زمان برداشت و خرید محصول گریبانگیر کشاورزان می‌شود، اظهار داشت: دستورالعمل جدید دولت در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم، امسال محدودیت هایی را در زمان خرید محصول ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با اینکه کمتر از یک‌ماه دیگر به زمان برداشت محصول باقی مانده اما هنوز قیمت جدید خرید تضمینی گندم اعلام نشده و احتمالا با همان قیمت یک‌هزار و 300 تومان سال گذشته خریداری می‌شود.

ربیعی گفت: با توجه به این شرایط در زمان خرید شرایط باید برای کشاورزان تسهیل شود و خیلی در زمینه افت، سخت گیری نشود. به هرحال کشاورزان عصبانی هستند و این سخت‌گیری‌ها می‌تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار