وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : تسهیلات روستایی روز به روز افزایش می یابد و برنامه های ویژه ای برای اشتغال داریم.

افزایش تسهیلات روستایی

به گزارش گلستان24؛ به نقل از  وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی ظهر پنج شنبه هفتم تیر دربیست و هشتمین سفراستانی خود در دولت دوازدهم در علی آباد کتول و درجمع خبرنگاران  اظهار کرد: در گذشته نهادهای لازم برای اشتغال در سطح کشور نداشتیم، در حوزه اشتغال پول توزیع  و مجوز داده می شد اما نظارتی نبود.
ربیعی با بیان این که امروز نهادهای مختلفی شکل گرفته است، ادامه داد: هم اکنون هفت هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در بانک ها داریم و تا امروز هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات عقد قرار داد شده و تسهیلات پرداخت شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که ماه به ماه این تسهیلات تصاعدی افزایش می یابد، اضافه کرد: در گلستان وضعیت پرداخت تسهیلات خوب است به طوری که گلستان در رده های اخر بود و امروزدارای  رتبه چهارم و پنجم کشوراست.
وی تصریح کرد: بعد از این مرحله می توان مهلت پرداخت تسهیلات گلستان را تمدید کرده و بیش از ۳۰ درصد از سهم آن را با توجه به کشاورزی بودن پرداخت کرد.
ربیعی  با اشاره به بحث اشتغال فراگیر، گفت: گلستان در این حوزه ظرفیت خوبی دارد اما هنوز به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارفرمایان با تردید در این حوزه وارد می شدند اما امروز از وضعیت بهتر است.
هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شد
وی با بیان این که هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شده است، افزود: اشتغال فراگیر با رسته های مشخص به وعده های داده شده در حال انجام است.
ربیعی  به نشست یک شنبه شب سران سه قوه هم اشاره و بیان کرد: در بسته حمایتی دولت مبحث ما سیاست های پولی و سرمایه های سرگردان جامعه است تا نقدینگی جهت مثبت پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این دوره در بورس به شدت برنامه ریزی داریم و دولت می خواهد سهام های سودآور را در بورس عرضه کند.
وی با اشاره به این که در مجموعه های وزارت تعاون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال توزیع است، گفت: می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که بازنشستگان و کارگران هم به سهولت سهامدار شوند و خود در این مسئله ورود پیدا کنند.
ربیعی  اضافه کرد: سیاست بعدی ما سیاست مراقبت از زندگی مردم و سیاست رفاهی است؛ تاکیدات رهبر معظم انقلاب مانع از افتادن مردم در تله فقر شد و کمیته خاصی در این مسئله تشکیل دادیم که نیازهای اولیه زندگی مردم تا دهک های هفتم و هشتم را پرقدرت تامین کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در این بسته نیازهای ۶ تا هفت دهک خانوارها آسیب نخواهد دید، به موضوعات روز هم اشاره و تصریح کرد: بحث فروش نفت برای ما مهم است در هر صورت ما نفت مان را به فروش می رسانیم و دنیا نمی تواند بدون نفت ما سپری شود.
وی  گفت: تجربه نشان داده با تحریم های مختلف جلوی فروش نفت ما گرفته نشده است و در این زمینه موفق خواهیم شد.
حفظ اشتغال موجود
ربیعی با بیان این که سیاست بعدی ما حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری است تا بتوانیم یک میلیون شغل ایجاد کنیم، افزود: به سمت شرکت های متوسط و خرد خواهیم رفت و حفظ صنعت و سرمایه گذاری بالا در دستور کار قرار دارد و زنجیره ای کردن شرکت ها کوچک و متوسط از سیاست های ماست.
وزیر تعاون با اشاره به این که روستاییان با مزایای صندوق بیمه کشاورزی و روستایی آشنا نیستند، متذکر شد: این مسئله نیاز به فرهنگسازی دارد و می خواهیم سالمندی و فقر از هم فاصله بگیرد.
وی اضافه کرد: طرح اشتغال روستایی برای این بود که آب و خاک را حفظ کنیم معیشت روستا حفظ شود و آینده زندگی روستاییان تغییر کند.
ربیعی یادآور شد: افراد با ۱۰ سال پرداخت می توانند تضمینی برای زندگی آینده داشته باشند و این بیمه می تواند برای زندگی بهتر در روستا کمک کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار