از محل اعتبارات عمرانی؛

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: بیش از ۱۳میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۹۶ برای طرح های آب و فاضلاب هزینه شده است.

هزینه بیش از ۱۳ میلیارد تومانی برای طرح های آب و فاضلاب

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان، محمدهادی رحمتی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان افزود: 7 میلیارد و 800 میلیون تومان برای طرح های آبرسانی و 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای طرح های فاضلاب هزینه شده است.

 

وی گفت: اصلاح و توسعه 30 کیلومتر از شبکه توزیع آب با هدف تامین آب آشامیدنی برای شهروندان با تخصیص 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل تبصره ها و منابع داخلی انجام شده است.

 

رحمتی احداث 2 کیلومتر خط انتقال آب را یکی دیگر از طرح های آبرسانی اجرا شده برشمرد و اظهارداشت: این طرح با اعتبار 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تامین آب، گفت: حفر 5 حلقه چاه عمیق و تجهیز 3 حلقه چاه عمیق با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع عمرانی انجام شده است.

 

رحمتی کمبود مخازن ذخیره آب را یکی از مشکلات آبرسانی در برخی از شهرهای استان عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل مخزن ذخیره 12 هزار مترمکعبی در شهر علی آباد و مخازن دخیره آب  2 هزار مترمکعبی در شهرهای گرگان و مینودشت با اعتبار 6 میلیارد تومان احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان، ارتقای کیفی و تصفیه آب شهر انبارالوم جهت کاهش سرب و نیترات را یکی دیگر از طرح های آبرسانی برشمرد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد تومان از محل منابع عمرانی در حال اتمام است.

 

وی با بیان اینکه 17 میلیارد و 800 میلیون تومان برای توسعه طرح های فاضلاب در سال 96 هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای 5/5 کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب شهر گرگان با قطرهای 400 و 600 میلی متر و اجرای 470 متر خط انتقال جمع آوری فاضلاب آزادشهر شده است.

 

رحمتی به شبکه فاضلاب در شهر بندرترکمن اشاره کرد و گفت: اجرای 315 متر شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب بندرترکمن با قطر 600 میلی متر و احداث ایستگاه پمپاژ با اعتبار 700 میلیون تومان یکی دیگر از طرح های فاضلاب انجام شده در سال 96 است.

 

به گفته وی، اجرای 345 متر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر گنبد و احداث ایستگاه پمپاژ شماره 9 با اعتبار 500 میلیون تومان و تکمیل ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر بندرگز با اعتبار 400 میلیون تومان از طرح های توسعه فاضلاب استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار