مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اخذ وجه نقد از اولیای دانش آموزان با عنوان های مختلف در مدارس دولتی ممنوع است که در صورت اعلام گزارش، رصد و برخورد قانونی می شود.

اخذ وجه از دانش آموزان غیرمجاز است

به گزارش گلستان24؛احسان گوهری راد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی هزینه ها مانند بیمه، کتاب و موارد مشابه باید از سوی خانواده ها پرداخت شود، اما هزینه های دیگر به منظور نام نویسی ممنوع است.
وی با بیان اینکه در اوضاع نامناسب اقتصادی، مدارس قادر به تامین هزینه های خود نیستند ،افزود: خانواده می توانند با عناوین دیگر و مرتبط با شغل خود در امور مدرسه سهیم باشند.
گوهری راد با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با مدیران و عواملی که قانون را نادیده بگیرند، گفت: البته مدیرانی هم هستند که با برنامه ریزی خدماتی که در یک سال تحصیلی به دانش آموزان ارائه می شود را برای خانواده ها بیان و کمک داوطلبانه آنها را برای امور مدرسه دریافت می کنند.
وی در خصوص مدارس غیردولتی افزود که این گونه مدرسه ها قوانین خاص خود را دارد و شهریه نام نویسی توسط سامانه مشخص می شود و میزان پرداختی ها از سوی بازرسین وناظران راستی آزمایی خواهد شد.
گوهری راد به کمبود معلم در برخی از پایه های آموزشی استان نیز اشاره کرد و گفت که طبق برنامه ریزی ها در ابتدای سال تحصیلی تمامی کلاس های مدارس گلستان معلم خواهند داشت.
در استان گلستان 20 هزار معلم و کارمند فرهنگی وجود دارد که حدود هفت هزار معلم در گرگان مرکز استان تدریس می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار