مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان:

مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان گفت: امسال ۴ هزار زائر از استان گلستان به خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد ۱۹ کاروان از برادران اهل سنت و ۸ کاروان از برادران اهل تشیع استان هستند.

فعالیت  36 دفتر زیارتی در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛سیدعلی میرقاسم‌پور در ششمین جلسه دوره آموزشی حجاج شرق استان در گنبدکاووس اظهار داشت: اعزام زائران خانه خدا از استان گلستان از 18 تیرماه آغاز و تا 24 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال 4 هزار زائر به خانه خدا مشرف میشوند که از این تعداد 19 کاروان از برادران اهل سنت و 8 کاروان از برادران اهل تشیع گلستان خواهد بود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان تصریح کرد: زائران برای آشنایی با قوانین حج تاکنون 6 جلسه آموزش دیدن و زائران 6 جلسه دیگر تا قبل از اعزام در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

میرقاسم‌پور گفت: هم‌اکنون در گلستان 36 دفتر زیارتی وجود دارد که  2 هزار و 600 نفر در این دفاتر فعالیت می‌نند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان افزود: مهم‌ترین اولویت‌های ما برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حج است و در همین راستا اعزام روحانی، اعزام مداح، توزیع محصولات فرهنگی برای اهل تسنن و اهل تشیع و برگزاری همایش یاوران حج انجام می‌شود.

میرقاسم‌پور گفت: از زائران می‌خواهیم تا نهایت همکاری را با عوامل و کارگزاران حج، پزشکان و دیگر افراد مسئول داشته باشند و یاوران حج نیز می‌توانند در این بخش یاری‌رسان بوده و به افراد کهنسال کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار