رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان عنوان می کند؛

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان با تاکید بر مزیت بالای شرق دریای خزر به منظور توسعه فعالیت های گردشگری دریایی، گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند به دلیل وجود دو جزیره آشوراده و میان کاله در این منطقه به بهترین شکل در حوزه گردشگری دریایی ورود کنند.

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی

به گزارش گلستان24؛ به نقل از کاسب امین؛ "اله یار اسعدی" رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان، با اشاره به اینکه استان گلستان دارای ۱۳۱ کیلومتر نوار ساحلی است، گفت: بنادر گز و ترکمن از جمله بنادر تفریحی و توریستی به شمار می روند و به مسافران داخلی و خارجی خدمات گردشگری ارائه می کنند.

وی افزود: دو بندر گز و ترکن با دریای خزر ۱۲ کیلومتر فاصله دارند و این درحالی است که بندر سبز خزری در منطقه گمیشان مستعد ساخت بندری است که مستقیما به دریایی خزر متصل شود.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه بر اساس مکان یابی صورت گرفته در سال ۱۳۹۳ و انجام فاز ۱ مطالعات، امکان برون سپاری ساخت اسکله در بنادر شمالی وجود دارد، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی آماده است تا برون سپاری ساخت اسکله بندر سبز خزری را به منظور گردشگری دریایی در دستور کار قرار دهد.

"اسعدی" ادامه داد: در شرق دریای خزر با توجه به وجود جزیره آشوراده و میان کاله قابلیت ایجاد پروژه های بسیار مناسب گردشگری دریایی وجود دارد و باید بهره برداری از این مزیت مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت ایجاد بندر خصوصی-تجاری-سوختی خواجه نفس، خاطرنشان کرد: از طریق این بندر کشتی های تجاری و نفتی امکان پهلوگیری دارند. قرار بر این است که این بندر پس از تمدید مجوز کار خود را آغاز کند و درحال حاضر پرونده آن در بخش صدور مجوزهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی و پیگیری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار